Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Гріневська, С.М. |
|
dc.date.accessioned |
2015-11-12T17:23:22Z |
|
dc.date.available |
2015-11-12T17:23:22Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Інституційне забезпечення самостійного розвитку регіону при децентралізації управління / С.М. Гріневська // Управління економікою: теорія та практика: Зб. наук. пр. — К.: ІЕП НАНУ, 2014. — С. 80-93. — Бібліогр.: 34 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2221-1187 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/88340 |
|
dc.description.abstract |
Обґрунтовано необхідність удосконалення чинної нормативно-правової бази щодо формування нової державної регіональної політики в умовах децентралізації управління. Надано пропозиції, які враховують нові напрями державної політики щодо децентралізації управління економіки, зокрема з метою забезпечення більшої самостійності регіонів. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Обоснована необходимость усовершенствования действующей нормативно-правовой базы по формированию новой государственной региональной политики в условиях децентрализации управления. Даны предложения, учитывающие новые направления государственной политики по децентрализации управления экономикой, в том числе с целью обеспечения большей самостоятельности регионов. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The necessity to improve current legal bases in forming new state regional policy in terms of decentralization policy is grounded. Proposals implying new directions of state policy in terms of economy management decentralization aiming to provide regions with more independence are given. In Ukraine independence of regional management objects, set by legislative acts is not fully used. Experience of local authorities’ activity confirms the tendency of increasing functions, that are performed by means of delegating significant amount of responsibilities and management functions to lower levels. Currently Constitutional reform is being formed. In accordance with the reform the problems and responsibilities that are to be solved on regional level concern themselves with socio-economic policy in regional planning, forecast, technical management development, social sphere management, credit-financial and external economic activity with gradual giving the state coordination role, inter-correspondence of the interests of all the members of regional management process. State regulation of regional development is to provide regulating functions: economic growth stimulation, rational usage of human resources potential, provision of progress in branch and territorial systems, support of products and services export, the main aim of regional development state regulation is to provide economic and social stability, local production protection in international market, property relations regulation, independent development of every region. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Управління економікою: теорія та практика |
|
dc.title |
Інституційне забезпечення самостійного розвитку регіону при децентралізації управління |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Институциональное обеспечение самостоятельного развития региона при децентрализации управления |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Institutional provision of independent region’s development in terms of management decentralization |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті