Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств з урахуванням нестабільності попиту на вугілля

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Трушкіна, Н.В.
dc.date.accessioned 2015-10-23T16:04:34Z
dc.date.available 2015-10-23T16:04:34Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств з урахуванням нестабільності попиту на вугілля / Н.В. Трушкіна // Економіка промисловості. — 2015. — № 2 (70). — С. 120-130. — Бібліогр.: 31 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-109Х
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/87677
dc.description.abstract Виконано порівняльний аналіз динаміки обсягів видобутку, товарної та реалізованої продукції та залишків вугілля на складах вугільних підприємств, аналіз змін структури відвантаження вугілля різним категоріям споживачів. Розглянуто питання щодо оцінки ефективності збутової діяльності на вугільних підприємствах. Здейснено порівняння різних методів прогнозування обсягів реалізації вугільної продукції, рекомендовано авторегресійну модель. Визначено напрями вдосконалення організації збутової діяльності на вугільних підприємствах в умовах нестабільності попиту на вугілля з використанням сучасних інформаційних технологій. uk_UA
dc.description.abstract Выполнен сравнительный анализ динамики объемов добычи товарной и реализованной продукции и остатков угля на складах угольных предприятий, анализ изменений структуры отгрузки угля различным категориям потребителей. Рассмотрены вопросы оценки эффективности сбытовой деятельности на угольных предприятиях. Проведено сравнение различных методов прогнозирования объемов реализации угольной продукции, рекомендуется авторегрессионная модель. Определены направления совершенствования организации сбытовой деятельности на угольных предприятиях в условиях нестабильности спроса на уголь с использованием современных информационных технологий. uk_UA
dc.description.abstract The comparative analysis of the dynamics of production volumes and commodity sales and residues of coal at warehouses of coal enterprises is performed as well as the analysis of changes in the structure of shipment of coal to various categories of consumers. The issues of evaluating the effectiveness of sales activities at the coal enterprises are considered. The study shows constant fluctuations in coal market, unstable demand for coal products, impact of seasonal factors on the formation of a material stream of coal production, and growth of coal residues in warehouses. It is one of the specific features of the processes of logistics activities in the coal industry. On the basis of long-term scientific research on the control of logistic activity of coal enterprises the feasibility of differentiation of consumers of coal products to large-, medium- and small customer based on the volume of their annual demand is justified. On the basis of generalization of various scientific sources the ways of improving the organization of marketing activity of the industrial enterprises of 5 systematized classification features are proposed: improvement of the legislation on the implementation of coal products; improvement of the system of contractual work with consumers; formation of the sales network; development of a system of customer service; improvement of the efficiency of the organization of product sales to consumers. Based on the features of the functioning of the coal industry the directions of improving the organization of marketing activity of the coal enterprises in an uncertain demand for coal by using modern information technologies are identified. Among them are: conducting market research to analyze the coal market; search for new segments of the market coal sales; improving the organization of distribution on the basis of introduction of modern information technologies DRP and DRPII: the development of procedures for the selection of effective distribution channels based on special software for settlements with the help of economic and mathematical methods; development of methods for inventory using software and electronic document management systems for efficient inventory management; expansion of warehouse space for storing coal products; process improvement services to various categories of consumers of coal enterprises through the introduction of software systems for e-commerce and CRM; the use of automated processing of documents for registration of transport of goods; long-term contracts for the supply of coal products, which must be indicated on collection of penalties in case of failure of the purchase order. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут економіки промисловості НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Економіка промисловості
dc.subject Проблеми економіки промислових підприємств і виробничих комплексів uk_UA
dc.title Удосконалення організації збутової діяльності вугледобувних підприємств з урахуванням нестабільності попиту на вугілля uk_UA
dc.title.alternative Совершенствование организации сбытовой деятельности угледобывающих предприятий с учетом нестабильности спроса на уголь uk_UA
dc.title.alternative Improvement of marketing of coal mining enterprises considering instability in demand for coal uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 658.8:339.14:622.012


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис