Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Графоаналітичний метод пошуку сідлової точки в ігрових задачах інформаційної безпеки

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Демчишин, М.В.
dc.contributor.author Левченко, Є.Г.
dc.contributor.author Рабчун, Д.І.
dc.date.accessioned 2015-08-07T12:26:40Z
dc.date.available 2015-08-07T12:26:40Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Графоаналітичний метод пошуку сідлової точки в ігрових задачах інформаційної безпеки / М.В. Демчишин, Є.Г. Левченко, Д.І. Рабчун // Системні дослідження та інформаційні технології. — 2014. — № 3. — С. 86-98. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1681–6048
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/85556
dc.description.abstract Оптимізація розподілу ресурсів між об’єктами системи захисту інформації ускладнюється тим, що протистояння відбувається в умовах невизначеності, коли дії суперника невідомі. Одним з підходів до вирішення цієї проблеми є динамічне управління ресурсами, при якому захист оперативно реагує на дії суперника, змінюючи свою стратегію після кожного його кроку. Невизначеність викликає певні труднощі в організації захисту, що в деяких випадках взагалі унеможливлюють процес динамічного управління. Інший підхід ґрунтується на забезпеченні гарантованого результату, коли розподіл ресурсів захисту не є оптимальним для всіх стратегій суперника, проте дає упевненість, що втрати інформації не будуть перевищувати визначену величину при будь-яких його діях. Реалізацією цього підходу є сідлова точка матричної гри, котра відображає стан спокою динамічного протистояння двох сторін. У системі, котра містить два об’єкти, проаналізовано умови існування сідлової точки у залежності від вразливості об’єктів, розподілу ресурсів між ними, співвідношення між ресурсами сторін протистояння. uk_UA
dc.description.abstract Оптимизация распределения ресурсов между объектами системы защиты информации усложняется тем, что противостояние происходит в условиях неопределенности, когда действия соперника неизвестны. Одним из подходов к решению этой проблемы является динамическое управление ресурсами, при котором защита оперативно реагирует на действия соперника, меняя свою стратегию после каждого его шага. Неопределенность вызывает определенные трудности в организации защиты, что в некоторых случаях вообще делает процесс динамического управления невозможным. Другой подход основывается в обеспечении гарантированного результата, когда распределение ресурсов защиты не является оптимальным для всех стратегий соперника, однако дает уверенность, что потери информации при любых его действиях не будут превышать определенную величину. Реализацией данного подхода является седловая точка матричной игры, которая отражает состояние покоя динамического противостояния двух сторон. В системе, содержащей два объекта, проанализированы условия существования седловых точек в зависимости от уязвимости объектов, распределения ресурсов между ними, соотношение между ресурсами противоборствующих сторон. uk_UA
dc.description.abstract An optimization of resources allocation between information security objects is complicated due to the fact that the opposition occurs in uncertainty conditions when the opponent actions are unknown. First approach to solve this problem is the dynamic resources management in which protection reacts to the opponent’s actions effectively by changing the strategy after every opponent’s step. In some cases, the uncertainty causes difficulties in implementing the protection that makes the process of dynamic management impossible. Another approach is based on providing a guaranteed outcome when the allocation of protection resources is not optimal for all strategies of the opponent, but guarantees that, for any of its actions, the information loss will not exceed the defined value. The implementation of this approach is the matrix game saddle point, which reflects the dormancy state of the dynamic confrontation between two sides. The saddle point existence conditions are analyzed in a system of two objects depending on its vulnerability, resources allocation between them, and the conflicting sides resources ratio. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Навчально-науковий комплекс "Інститут прикладного системного аналізу" НТУУ "КПІ" МОН та НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Системні дослідження та інформаційні технології
dc.subject Методи аналізу та управління системами в умовах ризику і невизначеності uk_UA
dc.title Графоаналітичний метод пошуку сідлової точки в ігрових задачах інформаційної безпеки uk_UA
dc.title.alternative Графоаналитический метод поиска седловой точки в игровых задачах информационной безопасности uk_UA
dc.title.alternative A semigraphical method for saddle point calculation in information security playing problems uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 004.681


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис