Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Композиционные основы древнего изобразительного искусства степной Евразии. Часть I

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Кузин-Лосев, В.И.
dc.date.accessioned 2014-11-07T14:21:24Z
dc.date.available 2014-11-07T14:21:24Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Композиционные основы древнего изобразительного искусства степной Евразии. Часть I / В.И. Кузин-Лосев // Археологический альманах. — 2010. — № 21. — С. 35-77. — Бібліогр.: 43 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 2306-6164
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/70507
dc.description.abstract Данная работа представляет собой первую часть достаточно большой статьи, посвященной вопросам изучения композиций древних изображений степной Евразии. В статье рассмотрена проблематика интерпретации многоярусных фризовых изобразительных текстов. Исходным при этом является положение об обусловленности формальных средств выражения от степени развития сознания людей. Архаичность сознания древних людей приводила к тому, что в изобразительной области использовались простейшие формальные приемы по организации смыслов. На примере сосудов майкопской культуры из кургана Ошад продемонстрировано, какими формальными средствами достигалась передача темы страны, “места”, приуроченной к праведному царю. Раскрытие основной темы достигалось через отбор образов, относящихся к различным областям мифо-легендарной традиции культуры. uk_UA
dc.description.abstract Дана робота є першою частиною досить великої статті, присвяченої питанням вивчення композицій стародавніх зображень степової Євразії. У статті розглянуто проблематику інтерпретації багатоярусних фризових образотворчих текстів. Початковим при цьому є положення про обумовленість формальних засобів вираження від міри розвитку свідомості людей. Архаїчна свідомість давніх людей призводила до того, що в образотворчій області використовувалися прості формальні прийоми по організації сенсів. На прикладі посудин майкопської культури з кургану Ошад продемонстровано якими формальними засобами досягалася передача теми країни, “місця”, що було приуроченим до праведного царя. Розкриття основної теми досягається через відбір образів, що відносяться до різних областей міфо-легендарної традиції культури. uk_UA
dc.description.abstract This paper is the first part of the voluminous article devoted to the questions of study of compositions of ancient images of steppe Eurasia. The first part of the article investigates a problem of interpretation of many-tier frieze graphic texts. A statement of depending of formal means of expression on degree of people’s consciousness development is taken as an initial one. The archaic consciousness of ancient people resulted in that graphic area used the simplest formal means on organization of senses. The vessels of the Maikop culture from Oshad barrow, which were taken as an example, demonstrate what formal means express a theme of a country, a “place”, timed to the just tsar. The main theme developed through the selection of appearances which relate to the different areas of myth and legendary tradition of culture. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Інститут археології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Археологический альманах
dc.title Композиционные основы древнего изобразительного искусства степной Евразии. Часть I uk_UA
dc.title.alternative Композиційні основи стародавнього образотворчого мистецтва степової Євразії. Частина 1 uk_UA
dc.title.alternative Composition bases of ancient fine art of steppe Eurasia. Part I uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис