Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Экономические аспекты российского федерализма

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Асаул, А.Н.
dc.contributor.author Балакина, Г.Ф.
dc.contributor.author Соян, М.К.
dc.date.accessioned 2014-09-19T16:55:57Z
dc.date.available 2014-09-19T16:55:57Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Экономические аспекты российского федерализма / А.Н. Асаул, Г.Ф. Балакина, М.К. Соян // Регіональна економіка. — 2013. — № 3(69). — С. 161-168. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0905
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/68214
dc.description.abstract Показана сущность федерализма как модели государственного устройства и демократического способа распределения государственной власти по территориальному принципу. Приведены варианты классификации федеративных государств. Общий замысел федеративного государственного устройства на первый взгляд выглядит достаточно простым и ясным, но на практике возникает целый ряд проблем, связанных с соотношением объема прав и полномочий между центром и субъектами федерации. В экономическом аспекте наиболее дискуссионными являются вопросы установления рационального соотношения бюджетно-налоговых полномочий и полномочий по владению и управлению собственностью между центром и субъектами федерации. Ключевой практический вопрос «бюджетного федерализма» заключается в том, в какой точке будет найден баланс интересов между федеральным центром и субъектами в распределении доходных полномочий и расходных обязательств, который будет наиболее эффективно решать поставленные задачи на данном историческом этапе развития федерализма. Авторы констатируют, что государственная российская финансовая практика пока не нашла такой точки. По мнению авторов, именно экономическая наука должна вооружить теорию «бюджетного федерализма» необходимым научно-методическим инструментарием. uk_UA
dc.description.abstract Показано сутність федералізму як моделі державного устрою і демократичний спосіб розподілу державної влади за територіальним принципом. Наведено варіанти класифікації федеративних держав. Загальний задум федеративного державного устрою на перший погляд виглядає досить простим і ясним, але на практиці виникає цілий ряд проблем, пов’язаних з співвідношенням обсягу прав і повноважень між центром і суб’єктами федерації. В економічному аспекті найбільш дискусійними є питання встановлення раціонального співвідношення бюджетно-податкових повноважень і повноважень щодо володіння і управління власністю між центром і суб’єктами федерації. Ключове практичне питання «бюджетного федералізму» полягає в тому, в якій точці буде знайдено баланс інтересів між федеральним центром і суб’єктами у розподілі доходних повноважень і видаткових зобов’язань, який буде найбільш ефективно вирішувати поставлені завдання на даному історичному етапі розвитку федералізму. Автори констатують, що державна російська фінансова практика поки не з айшла такої точки. На думку авторів саме економічна наука повинна озброїти теорію «бюджетного федералізму» необхідним науково-методичним інструментарієм. uk_UA
dc.description.abstract The essence of federalism as a model of state structure and democratic way of state power distribution on a territorial basis is shows. Variants of classification of federal states are proposed. The general design of a federal state structure is looks quite simple and clear at the first sight but in practice a number of problems related with the ratio of rights and powers between the center and the federation entities are arises. The most controversial issues in economic aspect are the establishment of efficient ratio of fiscal powers and powers of property ownership and management between the center and the federation entities. The key practical issue of “budgetary federalism” depends on the point, where a balance of interests between the federal center and the entities in the distribution of revenue powers and expenditure responsibilities will be found for the most effective solving of the tasks at current historical stage of federalism development. It is substantiated that Russian state’s financial practice has not yet found such point. According to the authors’ opinion, the economic science should equip the theory of «budgetary federalism» with the necessary scientific and methodological tools. uk_UA
dc.description.sponsorship Статья подготовлена в рамках гранта Российского гуманитарного научного фонда No13-12-17002 «Разработка организационно-экономического механизма формирования целевой экономической зоны на территории Республики Тува». uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Інститут регіональних досліджень НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Регіональна економіка
dc.subject Зарубіжний досвід uk_UA
dc.title Экономические аспекты российского федерализма uk_UA
dc.title.alternative Економічні аспекти російського федералізму uk_UA
dc.title.alternative Economic Aspects of Russian Federalism uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 34:330


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис