dc.contributor.author |
Шаповал, Л. |
|
dc.date.accessioned |
2013-04-27T16:43:01Z |
|
dc.date.available |
2013-04-27T16:43:01Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Весільне печиво в Опішні наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття / Л. Шаповал // Народна творчість та етнологія. — 2011. — № 6. — С. 57-61. — Бібліогр.: 14 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
0130-6936 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/43424 |
|
dc.description.abstract |
У статті висвітлено один з елементів народного харчування, а саме – обрядовий хліб на весіллі наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. Зі слів коровайниці з Опішні (Полтавщина) Катерини Порскало записано рецепти випічки обрядового весільного печива: короваю, медяників, шишок, пирогів, весільної хлібини. Авторка наголошує на глибокому символічному змісті прикрас: хлібного колосся, хлібних зерен, барвінку, копійок, жита. Увагу акцентовано на обмеженнях, правилах під час виготовлення весільного хліба серед коровайниць та членів родини, у якій відбуватиметься весілля. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В статье освещён один из элементов культуры жизнеобеспечения – народное питание, а именно обрядный хлеб на свадьбе в конце XX – в начале XXI века. Со слов каравайницы с. Опошне (Полтавская обл.) Екатерины Порскало были записаны рецепты выпечки обрядного свадебного хлеба: каравая, медовиков, шишек, пирогов, свадебного хлеба и рассказы об обрядности во время изготовления печенья. Автор подчеркивает глубокое символическое содержание украшений: хлебного колосья, хлебных зёрен, барвинка, копеек, ржи, которыми украшали свадебный каравай. Внимание акцентируется на ограничениях, правилах во время изготовления свадебного хлеба среди каравайниц и членов семьи, в которой состоится свадьба. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article illumines one of the compounds of folk nourishment, namely, a ritual wedding bread in the last XXth - early XXIst centuries. There are the recipes of baking the ritual wedding pastry (round loaf, honey cakes, shyshkas, pies, wedding bread) according to the words of a round loaf maker from Opishnia (Poltavshchyna) Kateryna Porskalo. The author accentuates the profound symbolical meaning of the ornaments: ear of wheat, grains, periwinkle, kopecks, rye. Also there is an author’s accent on the limitations and regulations among the round loaf makers and the members of a wedding family while baking a wedding pastry. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Народна творчість та етнологія |
|
dc.subject |
Етнос. Культура |
uk_UA |
dc.title |
Весільне печиво в Опішні наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Свадебное печенье в Опошне в конце XX – в начале XXI века |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Wedding Pastry in Opishnia in the Late XXth – Early XXIst Centuries |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
[392.51+664.683](477.53)“312” |
|