Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Миньковская, М.В. |
|
dc.contributor.author |
Радионова, А.С. |
|
dc.date.accessioned |
2013-02-26T20:33:52Z |
|
dc.date.available |
2013-02-26T20:33:52Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Роль руководителя в системе менеджмента качества/ М.В. Миньковская , А.С. Радионова // Економіка пром-сті. — 2012. — № 1-2. — С. 388-396. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1562-109Х |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/41460 |
|
dc.description.abstract |
Рассмотрены мировые тенденции повышения конкурентоспособности и привлекательности услуги для потребителей в свете начала работы по внедрению и развитию системы менеджмента качества. Определена степень влияния первого руководителя на процесс реализации системы менеджмента качества.
Ключевые слова: система менеджмента качества, руководитель, принятие решений. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Розглянуто світові тенденції підвищення конкурентоспроможності та привабливості послуги для користувачів у світлі початку роботи з упровадження та розвитку системи менеджменту якості. Визначено ступінь впливу першого керівника на процес реалізації системи менеджменту якості.
Ключові слова: система менеджменту якості, керівник, прийняття рішень. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Worldwide trends and requirements to the increase of competitiveness and attractiveness of services provided for consumers are the main reasons for the start of the introduction and development of the quality management system (OMS). It is the top manager who has the major influence on QMS. The success of all projects and QMS depends on the actions and decisions of the top manager. The leader is not only inspiration and ideology, but also the main source of ideas, coordinator, controller. Policy directions for the organization, consumer satisfaction and loyalty of the staff depend on leader’s involvement in quality management. In the Donetsk Regional Center of Hydrometeorology the work on implementation of QMS began in 2009 and continues at the present time because the quality concept is permanent. Production processes are quite clear because they are based on the instructions and regulations of individual departments, but the role of leadership in QMS is not so clear. This article defines the objectives and role of leadership in the quality management system in the Donetsk Regional Centre of Hydrometeorology.
Subject of the article is methodological and practical foundations of QMS. Purpose of the article is the examination of theoretical bases of leader’s role in the organization and their practical application in the Donetsk Centre of Hydrometeorology.
Keywords: quality management system, top manager, decision making, Donetsk Regional Center of Hydrometeorology. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Економіка промисловості |
|
dc.subject |
Соціально-економічні проблеми розвитку промисловості |
uk_UA |
dc.title |
Роль руководства в системе менеджмента качества |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Роль керівництва в системі менеджменту якості |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Role of leadership in the system of quality management |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
005.3 |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті