Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Переосмислення категорії реальності в європейській модерній філософії

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Панич, О.О.
dc.date.accessioned 2012-05-29T17:20:18Z
dc.date.available 2012-05-29T17:20:18Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Переосмислення категорії реальності в європейській модерній філософії / О.О. Панич // Наука. Релігія. Суспільство. — 2010. — № 3. — С. 37-44. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1728-3671
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/33628
dc.description.abstract У статті аналізується нове розуміння категорії реальності в континентальній та британській філософії XVII та XVIII століть. Показано, що у філософії британського емпіризму схоластичну подвійність «формальної» та «об’єктивної» реальності заступає інша подвійність: «реальність речей» проти «реальності ідей», яку в англомовній філософії послідовно обстоює Локк і якої намагається позбутися Барклі. Згодом у Х’юма виникає ще інша подвійність, яка по суті є подвійністю «перцептивної» та «концептуальної» реальності і яку згодом відтворить Кант у своєму протиставленні «realitas phaenomenon» та «realitas noumenon». uk_UA
dc.description.abstract В статье анализируется новое понимание категории реальности в континентальной и британской философии XVII и XVIII столетий. Показано, что в философии британского эмпиризма схоластическую двойственность «формальной» и «объективной» реальности заступает другая двойственность, «реальность вещей» против «реальности идей», которую в англоязычной философии последовательно отстаивает Локк и от которой старается избавиться Баркли. Позднее у Юма возникает новая двойственность, которая по сути является двойственностью «перцептивной» и «концептуальной» реальности, и которую со временем повторит Кант в своем противопоставлении «realitas phaenomenon» и «realitas noumenon». uk_UA
dc.description.abstract The article analyzes a new understanding of the notion “reality” in the continental and British philosophy of the 17th and 18th centuries. The philosophy of British Empiricism substitutes scholastic differentiation of “formal” and “objective” reality by a new distinction, namely, “reality of things” and “reality of ideas”, which in the Anglophone philosophy is persistently promoted by Locke, whereas Berkeley tries to get rid of it. Later on, Hume introduces yet new distinction, actually between “perceptual” and “conceptual” reality, which will be eventually repeated by Kant as the opposition between “realitas phaenomenon” and “realitas noumenon”. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Наука. Релігія. Суспільство
dc.subject Історія uk_UA
dc.title Переосмислення категорії реальності в європейській модерній філософії uk_UA
dc.title.alternative Переосмысление категории реальности в европейской философии Нового времени uk_UA
dc.title.alternative Rethinking of the Notion of Reality in the European Modern Philosophy uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 165.23


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис