Показати простий запис статті

dc.contributor.author Dima, Emanuel
dc.contributor.author Dima, Corina
dc.contributor.author Cristea, Dan
dc.date.accessioned 2012-04-14T19:54:31Z
dc.date.available 2012-04-14T19:54:31Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Physical simulation of muscles and bones / Emanuel Dima, Corina Dima, Dan Cristea // Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології. — 2009. — № 1 (17). — С. 160-163. — Бібліогр.: 7 назв. — англ. uk_UA
dc.identifier.issn 1681-7893
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/32234
dc.description.abstract This paper presents a model used to animate a 3D facial mesh. The animation is entirely based on a physical system, thus no artistic skills are required to animate a face through morphing or rigging. The facial expressions are the result of the physical interaction between the different components of the system. The focus is on creating structures to accurately represent the muscles and the bones. The physical engine is essentially a massspring system, but it also supports some other types of structures, namely pressure cells and rigid bodies. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Інститут фізики напівпровідників імені В.Є. Лашкарьова НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології
dc.subject Біомедичні оптико-електронні системи та прилади uk_UA
dc.title Physical simulation of muscles and bones uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис