Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Богородичні в теорії богослужбових жанрів

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Прилепа, О.
dc.date.accessioned 2011-10-08T19:42:25Z
dc.date.available 2011-10-08T19:42:25Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Богородичні в теорії богослужбових жанрів / О. Прилепа // Студії мистецтвознавчі. — К.: ІМФЕ НАН України, 2010. — № 1(29). — С. 48-56. — Бібліогр.: 61 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1728–6875
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/27539
dc.description.abstract У статті розглядається жанрова природа богородичного піснеспіву. У результаті аналізу богородичних за системою жанрових чинників, запроваджених літургійним музикознавством, розкривається їх специфіка. Увага акцентується на ієрархічності системи богородичних, що виявилася у двох основних групах: догматиках, які формують змістове ядро – догмат Боговтілення, та богородичних узагалі як смислового оточення цього ядра. У статті доводиться, що в системі гімнографії богородичен 1 виступає повноправним богослужбовим жанром. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассматривается жанровая природа богородичного песнопения. В результате анализа богородичных за системой жанровых факторов, функционирующих в литургическом музыковедении, раскрывается их специфика. Внимание акцентируется на иерархичности системы богородичных, выраженной в двух основных группах: догматиках, формирующих смысловое ядро – догмат Боговоплощения, и богородичных в целом как смыслового окружения этого ядра. В статье утверждается, что в системе гимнографии богородичен выступает полноправным богослужебным жанром. uk_UA
dc.description.abstract «Bohorodychen» (sacred chant in honour of Virgin Mary) as a genre of liturgy is considered in the article. As a result of the analysis of the genre factors (of the «bohorodychni» system) which have been put into practice by the liturgical musicology, the specific features of this kind of chants are explored. There is an emphasis on the hierarchical nature of the «bohorodychni» which has been manifested into the two main groups – «dogmatics» constituting a dogma of Lord's Incarnation as a semantic core and «bohorodychni» on the whole as a core semantic environment. The author argues that «bohorodychen» is displayed as a liturgical genre enjoying full rights in the hymnography. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Студії мистецтвознавчі
dc.subject Теорія і методологія uk_UA
dc.title Богородичні в теорії богослужбових жанрів uk_UA
dc.title.alternative «Bohorodychni» in the Liturgical Genre Theory uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 783.3


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис