Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Домашні святилища і культи в античних містах Північного Причорномор’я VI—II ст. до н. е.

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Русяєва, А.С.
dc.date.accessioned 2024-10-05T08:59:29Z
dc.date.available 2024-10-05T08:59:29Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Домашні святилища і культи в античних містах Північного Причорномор’я VI—II ст. до н. е. / А.С. Русяєва // Археологія. — 2001. — № 2. — С. 41-51. — Бібліогр.: 60 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 0235-3490
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/199368
dc.description.abstract Стаття присвячена розгляду домашніх святилищ і культів доримського часу на засадах археологічних матеріалів у зіставленні з писемними та епіграфічними джерелами, які загалом до цього часу ще спеціально не досліджувалися. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассматриваются данные о домашних святилищах и культах в античных городах Северного Причерноморья VI—II вв. до н. э. Несомненная особенность отдельных богатых домов — устройство специальных помещений с алтарями, которые можно считать домашними святилищами закрытого типа, куда доступ посторонним был запрещен. Не исключено, что в большинстве они принадлежали жрецам. Классический образец домашнего культа Гестии представляют собой открытые очаги в центре больших парадных комнат в Керкинитиде. На основании находок алтарей в дворах жилых домов автор считает, что в северопонтийских городах почитали Зевса Ктесия и Зевса Геркея как защитника дома, семьи и имущества. Домашние культы на протяжении всего рассмотренного периода имели важное значение в формировании религиозного мировоззрения каждой семьи, видоизменялись в процессе политического и экономического развития городов, способствовали сохранению традиций в проведении определенных обрядов, прежде всего связанных с культом домашнего очага. uk_UA
dc.description.abstract The paper considers diverse data on domestic sanctuaries and cults at the ancient towns of the north Black Sea region of the VI—II centuries BC. An obvious peculiarity of separate rich houses consists in the building of special rooms with altars, which can be considered as domestic sanctuaries of the closed type, with no admittance for strangers. It is not improbable that they mostly belonged to priests. A classical sample of the domestic cult of Hestia is given by open hearths at the center of large main rooms at the town of Kerkinitis. Based on the findings of altars in the courtyards of dwellings, the author considers that peoples at north-Pontic towns revered Zeus Ktesius and Zeus Herkei as defenders of home, family, and property. During the whole period under study, domestic cults were of great importance in formation of the religious outlook at every family, changed in the process of political and economic development of towns, and assisted the preservation of traditions in the implementation of certain rites related, foremost, to the cult of domestic hearth. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут археології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Археологія
dc.subject Статті uk_UA
dc.title Домашні святилища і культи в античних містах Північного Причорномор’я VI—II ст. до н. е. uk_UA
dc.title.alternative Домашние святилища и культы в античных городах Северного Причерноморья VI—II вв. до н. э. uk_UA
dc.title.alternative Domestic sanctuaries and cults at ancient towns of the north Black Sea region in the VI—II centuries BC uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис