Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Теоретичні та методичні засади компаративного аналізу профілів підприємців

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Глінковська-Краузе, Б.
dc.contributor.author Чеботарьова, Н.М.
dc.contributor.author Чеботарьов, Є.В.
dc.date.accessioned 2023-04-11T18:02:14Z
dc.date.available 2023-04-11T18:02:14Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Теоретичні та методичні засади компаративного аналізу профілів підприємців / Б. Глінковська-Краузе, Н.М. Чеботарьова, Є.В. Чеботарьов // Економічний вісник Донбасу. — 2022. — № 3 (69). — С. 85-90. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1817-3772
dc.identifier.other DOI: 10.12958/1817-3772-2022-3(69)-85-90
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/189432
dc.description.abstract Формування нової системи міжнародних економічних відносин потребує обґрунтування надійної основи співпраці, насамперед, господарських суб’єктів різних країн у всіх галузях і сферах економіки. Одним із важливих чинників такого обґрунтування є оцінювання компетентностей підприємців, що є складовою комплексної науково-практичної проблеми компаративного (порівняльного) аналізу профілів підприємців різних країн. Дана проблема набуває особливої актуальності в контексті створення на європейському континенті міжнародних альянсів: економічних інтеграційних об’єднань у межах певних достатньо нечисельних країн, які б діяли за конкретними напрямами і проєктами на субрегіональному рівні. Компаративний аналіз профілів підприємців є предметом досліджень за новим напрямом науки – економічної компаративістики. Це передбачає поєднання застосування міжкультурного, міждисциплінарного та міжфункціонального підходів. У статті на підґрунті узагальнення теоретичних і науково-практичних розробок, які проведено за двома міжнародними україно-польськими проєктами, висунуто гносеологічну тріаду: «національна ділова культура» – «корпоративна культура» – «профіль підприємця» з наданням чіткого визначення даних дефініцій. Обґрунтовано інтеграл оцінювання профілів підприємців різних країн, який містить три етапи. На рівні першого етапу дається ідентифікація сутності фахових загальнокультурних компетентностей підприємців: дистанція влади, індивідуалізм, мужність, уникнення невизначеності, довготермінова орієнтація та індульгенція. Призначенням другого етапу є виокремлення й ідентифікація сутності суто підприємницьких компетентностей: схильність до підприємництва, обов’язковість у бізнесі, планування та ставлення до контролю, стандартизованість бізнес-діяльності, поліхромність і самовдосконалення. Третій етап пропонованого інтегралу містить чіткий перелік методичних посилок-вимог щодо розробки й оформлення (представлення) висновків паралельного анкетування-опитування підприємців різних країн за визначеними фаховими загальнокультурними і підприємницькими компетентностями. uk_UA
dc.description.abstract The formation of a new system of international economic relations requires the substantiation of a reliable basis for cooperation, first of all, between economic entities of different countries in all branches and spheres of the economy. One of the important factors of such justification is the assessment of entrepreneurs' competencies, which is a component of the complex scientific and practical problem of the comparative (comparative) analysis of profiles of entrepreneurs from different countries. This problem becomes especially relevant in the context of the creation of international alliances on the European continent: economic integration associations within the limits of certain rather small countries, which would act according to specific directions and projects at the subregional level. The comparative analysis of profiles of entrepreneurs is the subject of research in a new direction of science – economic comparativistics. This involves a combination of cross-cultural, cross-disciplinary and cross-functional approaches. In the article, on the basis of the generalization of theoretical and scientific-practical developments, which were carried out under two international Ukrainian-Polish projects, an epistemological triad is put forward: "national business culture" – "corporate culture" – "entrepreneur's profile" with a clear definition of these definitions. The integral of evaluating the profiles of entrepreneurs of different countries, which contains three stages, is substantiated. At the first stage, the essence of professional general cultural competences of entrepreneurs is identified: power distance, individualism, masculinity, uncertainty avoidance, long-term orientation and indulgence. The purpose of the second stage is to distinguish and identify the essence of purely entrepreneurial competencies: propensity for entrepreneurship, obligation in business, planning and attitude to control, standardization of business activities, polychromy and self-improvement. The third stage of the proposed integral contains a clear list of methodological requirements-requirements regarding the development and presentation (presentation) of the conclusions of a parallel questionnaire-survey of entrepreneurs of different countries according to specific professional general cultural and entrepreneurial competencies. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут економіки промисловості НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Економічний вісник Донбасу
dc.subject Менеджмент персоналу uk_UA
dc.title Теоретичні та методичні засади компаративного аналізу профілів підприємців uk_UA
dc.title.alternative Theoretical and Methodical Principles of Comparative Analysis of Entrepreneurs' Profiles uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 334:005.73+339.9


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис