Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Розвиток конкуренції на ринку світлих нафтопродуктів: теорія, проблеми і шляхи їх вирішення

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Скорик, Г.І.
dc.contributor.author Пушак, Г.І.
dc.date.accessioned 2023-02-09T16:52:16Z
dc.date.available 2023-02-09T16:52:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Розвиток конкуренції на ринку світлих нафтопродуктів: теорія, проблеми і шляхи їх вирішення / Г.І. Скорик, Г.І. Пушак // Економічний вісник Донбасу. — 2022. — № 2 (68). — С. 66-73. — Бібліогр.: 20 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1817-3772
dc.identifier.other DOI: 10.12958/1817-3772-2022-2(68)-66-73
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/188009
dc.description.abstract Обґрунтовано, що розвиток конкуренції на ринку світлих нафтопродуктів є складним і суперечливим, що обумовлено низкою проблем: скорочення обсягів вітчизняного виробництва та лідерство імпортерів на українському ринку світлих нафтопродуктів; непрозорість економічних відносин, посилення тіньових операцій; нестабільна внутрішня і зовнішня цінова кон’юнктура; коливання роздрібних цін на бензин і дизельне пальне; загострення проблем, спричинених російської агресією в Україні. Визначено, що ринок роздрібної реалізації світлих нафтопродуктів характеризується як «жорстка» або «розпливчаста олігополія», утворена кількома потужними операторами ринку, що займають близько 70%, колективне становище яких на ринках має структурні ознаки монопольного (домінуючого), що створює можливість свідомої паралельної поведінки учасників ринку (мовчазної змови). Обґрунтовано економічні і правові засади обмеження зловживань домінуючих операторів на ринку та розвитку конкуренції на ньому. uk_UA
dc.description.abstract It is substantiated that the development of competition in the market of light oil products is complex and controversial, due to a number of problems: reduction of domestic production and leadership of importers in the Ukrainian market of light oil products; non-transparency of economic relations, strengthening of shadow operations; unstable internal and external price environment; fluctuations in retail prices for gasoline and diesel fuel; aggravation of problems caused by Russian aggression in Ukraine. It is determined that the market of retail sales of light oil products is characterized as a «rigid» or «vague oligopoly» formed by several powerful market operators, occupying about 70%, whose collective position in the markets has structural features of a monopoly (dominant), which creates the possibility of conscious parallel behavior of market participants (tacit collusion). The economic and legal principles of limiting the abuse of dominant operators in the market and the development of competition in it are substantiated. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут економіки промисловості НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Економічний вісник Донбасу
dc.subject Маркетинг і логістика uk_UA
dc.title Розвиток конкуренції на ринку світлих нафтопродуктів: теорія, проблеми і шляхи їх вирішення uk_UA
dc.title.alternative Development of competition in the market of light oil products: theory, problems and ways of their solution uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 339.137:665.6


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис