dc.contributor.author |
Чеботарьов, Є.В. |
|
dc.contributor.author |
Чеботарьов, В.А. |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-07T11:28:31Z |
|
dc.date.available |
2022-04-07T11:28:31Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Зміст профілю підприємця та обґрунтування методики компаративного аналізу / Є.В. Чеботарьов, В.А. Чеботарьов // Вісник економічної науки України. — 2021. — № 2 (41). — С. 147-151. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1729-7206 |
|
dc.identifier.other |
DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2021.2(41).147-151 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/183649 |
|
dc.description.abstract |
Входження України до системи міжнародного поділу праці як повноцінного суб'єкта висуває низку питань теорії та практики економічної компаративістики з погляду обґрунтування методик порівняння рівнів компетентності підприємців різних країн. Причиною вирішення цих питань є розробка проблеми профілю підприємця. Ця проблема є актуальною для країн і західного (англосаксонського) і східного (японського) менеджменту, а також для інших типів підприємницької культури. У статті ця проблема вирішується з урахуванням науково-практичної тріади економічної компаративістики «національна ділова культура» – «корпоративна культура» – «профіль підприємця». Обґрунтовано чітку ідентифікацію вихідної категорії «профіль підприємця». Це – система професійних (загальнопідприємницьких), вузькоспеціальних, загальнокультурних, психологічних та фізичних компетенцій (якостей, властивостей, вимог), ідентифікована у відповідних характеристиках та їх результуючих оцінках, які повинен мати керівник певного ієрархічного рівня організації (підприємства) для адекватного виконання нормативно встановлених та закріплених посадових обов'язків. У контексті обґрунтування уніфікованого інструментарію оцінювання компетентностей підприємців авторами пропонуються десять характеристик компетентностей: «Дистанція влади», «Індивідуалізм», «Мужність», «Уникнення невизначеності», «Довгострокова орієнтація», «Індульгенція», «Схильність до підприємництва», «Обов'язковість в бізнесі», «Планування на підприємстві», «Стандартизованість бізнес-діяльності».
Розкривається зміст даних параметрів. Наводиться опис реально апробованого під час реалізації українсько-польського проєкту «Національні ділові культури Польщі та України: удосконалення науково-практичних основ співпраці на європейських і світових ринках» методичного інструментарію – двох анкет, що дають можливість проведення компаративного аналізу профілів підприємців різних країн. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Вхождение Украины в систему международного разделения труда как полноценного субъекта выдвигает ряд вопросов теории и практики экономической компаративистики с точки зрения обоснования методик сравнения уровней компетентности предпринимателей разных стран. Причиной решения этих вопросов является разработка проблемы профиля предпринимателя. Эта проблема актуальна для стран и западного (англосаксонского) и восточного (японского) менеджмента, а также для других типов предпринимательской культуры. В статье эта проблема решается на основе научно-практической триады экономической компаративистики «национальная деловая культу ра» – «корпоративная культура» – «профиль предпринимателя». Обоснована четкая идентификация исходной категории «профиль предпринимателя». Это система профессиональных (общепредпринимательских), узкоспециальных, общекультурных, психологических и физических компетенций (качеств, свойств, требований), идентифицированная в соответствующих характеристиках и их результирующих оценках, которые должен иметь руководитель определенного иерархического уровня организации (предприятия) для адекватного выполнения нормативно установленных и закрепленных должностных обязанностей. В контексте обоснования унифицированного инструментария оценивания компетентностей предпринимателей авторами предлагаются десять характеристик компетентностей: «Дистанция власти», «Индивидуализм», «Мужество», «Избегание неопределенности», «Долгосрочная ориентация», «Индульгенция», «Склонность к предпринимательству», Обязанность в бизнесе», «Планирование на предприятии», «Стандартизированность бизнес-деятельности».
Раскрывается содержание данных параметров. Приводится описание реально апробированного при реализации украинско-польского проекта «Национальные деловые культуры Польши и Украины: усовершенствование научно-практических основ сотрудничества на европейских и мировых рынках» методического инструментария – двух анкет, позволяющих проведение компаративного анализа профилей предпринимателей разных стран. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The entry of Ukraine into the system of the international division of labor as a full-fledged subject raises a number of issues in the theory and practice of economic comparative studies in terms of substantiating methods for comparing the levels of competence of entrepreneurs from different countries. A prerequisite for solving these issues is the development of the problem of the entrepreneur's profile. This problem is relevant for countries of both Western (Anglo-Saxon) and Eastern (Japanese) management, as well as for countries of all other types of entrepreneurial culture. This problem is solved in the article on the basis of the scientific and practical triad of economic comparative studies “national business culture” – “corporate culture” – “entrepreneur profile”. A clear identification of the initial category "entrepreneur profile" is substantiated. This is a system of professional (general entrepreneurial), highly specialized, general cultural, psychological and physical competencies (qualities, properties, requirements), identified in the relevant characteristics and their resulting assessments, which a manager of a certain hierarchical level of an organization (enterprise) must possess in order to adequately fulfill the normative and assigned job responsibilities. In the context of substantiating a unified toolkit for assessing the competencies of entrepreneurs, the authors proposes the following ten characteristics of competencies: “Power distance”, “Individualism”, “Masculinity”, “Uncertainty avoidance”, “Long-term orientation”, “Indulgence”, “Inclination to entrepreneurship”, “Commitment to the business”, “Planning within the enterprise”, “Standardization of business activities”.
The content of these characteristics is revealed. A description is given of the methodological tools that have been actually tested in the implementation of the Ukrainian-Polish project "National business culture of Poland and Ukraine: improving the scientific and practical foundations of cooperation in the European and world markets" methodological tools – two questionnaires that make it possible to conduct a comparative analysis of the profiles of entrepreneurs from different countries. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Вісник економічної науки України |
|
dc.subject |
Управління людським капіталом і менеджмент персоналу |
uk_UA |
dc.title |
Зміст профілю підприємця та обґрунтування методики компаративного аналізу |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Содержание профиля предпринимателя и обоснование методики компаративного анализа |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The Content of the Entrepreneur Profile and the Rationale for the Methodology of Comparative Analysis |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
334:005.7 |
|