Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Інноваційно-освітня парадигма формування соціальної безпеки – передумова сталого розвитку

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Куценко, В.
dc.contributor.author Кінаш, І.
dc.contributor.author Євтушенко, Г.
dc.date.accessioned 2022-02-20T12:02:02Z
dc.date.available 2022-02-20T12:02:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Інноваційно-освітня парадигма формування соціальної безпеки – передумова сталого розвитку / В. Куценко, І. Кінаш, Г. Євтушенко // Економіка природокористування і сталий розвиток. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2020. — № 8 (27). — С. 103-110. — Бібліогр.: 15 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2616-7689
dc.identifier.other DOI: https://doi.org/10.37100/2616-7689/2020/8(27)/14
dc.identifier.other JEL CLASSIFICATION: I 25; O 35; Q 01
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/183390
dc.description.abstract Розкрито роль та значення інноваційної освіти в контексті проблем соціальної безпеки. Розглянуто вплив освіти та соціальної безпеки на сталий розвиток. Окреслено місце інноваційно-освітньої парадигми у формуванні соціальної безпеки та її основні цілі. Здійснено аналіз сучасного стану освітньої сфери України. Запропоновано шляхи досягнення її стабільності та прискорення розвитку, що сприятиме сталому економічному зростанню. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to the consideration of the important issue of the implementation of the principles of sustainable development, in the context of the introduction of innovative education and ensuring social safety. It is noted that an important result of the implementation of the process of sustainable development is social safety as a state of protection of vital rights and freedoms of citizens, as well as a system of social and political events that provides this protection. An important role in ensuring social safety and sustainable development belongs to education, which has an innovative basis. Therefore, it is important to form an innovative and educational paradigm that would contribute to the creation of an optimal socio-economic environment for social safety and sustainable development. The article highlights the problematic issues of social safety and sustainable development that are now taking place in Ukraine. Poverty, unemployment, high morbidity, rising crime – all this negatively affects the living standards of the population and the state of social safety of the country. It is noted that the strengthening of social safety largely depends on the state of human capital and the development of the educational sphere. The development of education, raising the educational level of the population acts as a catalyst for socio-economic processes, allows those working in social production to realize the achievements of scientific and technological progress and participate in its development. The innovative educational paradigm aims to provide high quality educational services, create a competitive educational environment and ensure the training of competitive specialists, which implies the establishment of a close relationship between education and business. It is also necessary to actively use the experience of developed countries to ensure the positive impact of education on the achievement of social safety and sustainable development. In this aspect, the article analyzes the current state of the educational sphere in Ukraine. The ways of achieving stability and optimal development of the educational sphere are proposed, which should contribute to ensuring economic growth on the principles of sustainable development. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ДУ «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України» uk_UA
dc.relation.ispartof Економіка природокористування і сталий розвиток
dc.subject Соціальні аспекти сталого розвитку uk_UA
dc.title Інноваційно-освітня парадигма формування соціальної безпеки – передумова сталого розвитку uk_UA
dc.title.alternative Innovative and educational paradigm of formation of social safety – prerequisite for sustainable development uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 330.341:378


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис