Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Артимишин, Ю. |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-19T16:59:19Z |
|
dc.date.available |
2021-12-19T16:59:19Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Українська кінодокументалістика про депортованих українців з Польщі 1944–1951 рр. як "нове джерело” до вивчення історичної пам’яті / Ю. Артимишин // Український історичний збірник. — 2019. — Вип. 21. — С. 223-237. — Бібліогр.: 36 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2307-5848 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/182236 |
|
dc.description.abstract |
У статті окреслено основні підходи до трактування фільму, зокрема як
історичного джерела, носія історичної пам’яті. Також проаналізовано документальні фільми та передачі, присвячені проблемі депортації українців із Польщі у 1944–1951 рр. та операції “Вісла”. Розглянуто принципи побудови
сюжету, емоційне тло кінострічок, яким чином автори реконструюють перебіг
депортації, як сприймають та інтерпретують цей процес свідки подій.
Показано, що документальні стрічки та передачі побудовані за схожими
взірцями, вони демонструють історичну тяглість української громади Закерзоння, трагічний вимір депортації. Такі ж сюжетні канони присутні у спогадах депортованих. Засвідчено, що картини минулого у документальних фільмах не
виходять за рамки образів, які творить спільнота депортованих, бо здебільшого створені у її межах, тобто за їх кошт, а відтак вони репрезентують те, як бачать ці історичні події самі депортовані, тобто вони є образом їх самих. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The main approaches to the interpretation of the film, in particular as historical
sources, carriers of historical memory are defined. Historical films and television
broadcasts dedicated to the problems of the deportation of the Ukrainians from
Poland of 1944-1951 and of the Operation “Vistula” are also analyzed. The
principles construction of the plot, emotional background/fond of films are considered.
It is shown how the authors reconstructed the course of deportation, and how
this process are both perceived and interpretated by witnesses of events. It is shown
that documentaries and television broadcasts are based on similar patterns and show
the historical continuity of the Ukrainian community of the territory of Zakerzon and
the tragic dimension of deportation. The same storyline can be found in the memories
of the deportees. Conclusions are drawn that the created pictures of the past in
documentary films don’t go beyond the images created by the community of deportee,
because they are mostly created within it, that is at their expense, and therefore they
represent how deported see these historical events, so they are the image of
themselves. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут історії України НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Український історичний збірник |
|
dc.subject |
Джерелознавство та спеціальні історичні дисципліни |
uk_UA |
dc.title |
Українська кінодокументалістика про депортованих українців з Польщі 1944–1951 рр. як "нове джерело” до вивчення історичної пам’яті |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Ukrainian cinema documentary about deported Ukrainians from Poland in 1944–1951 as a “new source” for the study of historical memory |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
94 (438:=161.2-054.73) “1944/1951”: 791.43-92(477) “1991/2018” |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті