dc.contributor.author |
Рябчук, В.В. |
|
dc.contributor.author |
Калініна, Г.Г. |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-10T13:00:48Z |
|
dc.date.available |
2021-06-10T13:00:48Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Конкурентоспроможність та стратегічне позиціонування морських портів / В.В. Рябчук, Г.Г. Калініна // Економічний вісник Донбасу. — 2021. — № 1 (63). — С. 90-94. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1817-3772 |
|
dc.identifier.other |
DOI: 10.12958/1817-3772-2021-1(63)-90-94 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/179807 |
|
dc.description.abstract |
Завдяки розвитку світової торгівлі, більше двох третин загальних вантажів у світі залежить від морського транспорту. Морський транспорт та порти відіграють важливу роль у сталому розвитку світової економіки. У даний час, як міжнародні порти перевалки, порти еволюціонують від звичайних роздрібних терміналів до контейнерних розподільчих логістичних центрів (хабів). Безперечно, судноплавна та портова галузі мають тісні стосунки зі світовою економікою. Порти є основними вантажоперевізниками та обмінниками інформації із зовнішніми регіонами. Крім того, портові економіки стали важливими важелями сприяння розвитку регіональної економіки. Для того, щоб забезпечити конкурентну позицію порту в межах певного діапазону, багато портових адміністрацій та зацікавлених сторін вимірювали показники конкуренції на основі мікроекономічних концепцій, таких як їхні ринкові частки та річні темпи зростання серед конкурентів. Однак у минулі роки можна помітити, що зростаюча увага до соціальної відповідальності порту, іншими словами, вплив портових операцій та діяльності на навколишнє середовище часто привертали увагу громадськості. Порт також стикається з великим тиском щодо результатів своєї соціальної відповідальності. Такі задовільні показники пропускної спроможності або темпи зростання недостатні для вимірювання конкурентної позиції портів у сучасній ситуації. Порти або зацікавлені сторони можуть зважати на додаткові збори за вплив на навколишнє середовище, а саме на викиди, забруднення води, шум тощо для досягнення стійкого розвитку портів. Порти з чудовими екологічними показниками та високою соціальною репутацією, швидше за все, будуть мати перевагу. Існують різні методи визначення їх конкурентоспроможності, особливо для контейнерних портів. Як правило, багато джерел літератури вказують, що є ключові фактори, що впливають на конкурентоспроможність порту, такі – пропускна спроможність порту, продуктивність, якість послуг, доступність внутрішніх територій та репутація. Однак існують також факти, які свідчить про те, що громадськість все більше зосереджується на екологічних проблемах порту, що призводить до набагато більш негативних зовнішніх ефектів для суспільства. Одним із серйозних впливів на навколишнє середовище є викиди вихлопних газів (забруднення повітря), які в основному спричинені транспортними засобами в портовій галузі. Тенденції розвитку портової та судноплавної галузей спрямовані на поширення глобалізації та контейнеризації. Відповідно, конкурентне середовище стає все більш жорстким для усіх учасників ринку морських перевезень. У таких умовах, щоб бути конкурентоспроможним, слід зменшити негативні зовнішні ефекти, більше уваги приділяти охороні навколишнього середовища. Екологічні питання безпосередньо впливають як на глобальне економічне зростання, так і на конкурентоспроможність портів. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Благодаря развитию мировой торговли, более двух третей общих грузов в мире зависит от морского транспорта. Морской транспорт и порты играют важную роль в устойчивом развитии мировой экономики. В настоящее время, как международные порты перевалки, порты эволюционируют от обычных розничных терминалов к контейнерным распределительным логистическим центрам (хабам). Бесспорно, судоходная и портовая отрасли имеют непосредственное отношение к мировой экономики. Порты являются основными грузоперевозчиками и обменниками информации с внешними регионами. Кроме того, портовая экономика стала важным рычагом содействия развитию региональной экономики. Для того, чтобы обеспечить конкурентную позицию порта в пределах определенного диапазона, много портовых администраций и заинтересованных сторон измеряли показатели конкуренции на основе микроэкономических концепций, таких как рыночные доли и годовые темпы роста среди конкурентов. Однако в прошлые годы можно заметить, что растущее внимание к социальной ответственности порта, то есть влияние портовых операций и деятельности на окружающую среду, часто привлекали внимание общественности. Порт также сталкивается с большим давлением на результаты своей социальной ответственности. Такие удовлетворительные показатели пропускной способности или темпы роста недостаточны для измерения конкурентной позиции портов в современных условиях. Порты или заинтересованные стороны могут иметь дополнительные сборы за воздействие на окружающую среду, а именно на выбросы, загрязнение воды, шум и т.д. для достижения устойчивого развития портов. Порты с прекрасными экологическими показателями и высокой социальной репутацией, скорее всего, будут иметь конкурентное преимущество. Существуют различные методы определения их конкурентоспособности, особенно для контейнерных портов. Как правило, многие источники литературы указывают, что ключевые факторы, влияющие на конкурентоспособность порта, такие – пропускная способность порта, производительность, качество услуг, доступность внутренних территорий и репутация. Однако, существуют также факты, которые свидетельствуют о том, что общественность все больше сосредотачивается на экологических вопросах порта, что приводит к гораздо более негативным внешним эффектам для общества. Одним из серьезных воздействий на окружающую среду являются выбросы выхлопных газов (загрязнение воздуха), которые в основном вызваны транспортными средствами в портовой отрасли. Тенденции развития портовой и судоходной отраслей связаны с распространением глобализации и контейнеризации. Соответственно, конкурентная среда становится все более жесткой для всех участников рынка морских перевозок. В таких условиях, чтобы быть конкурентоспособным, следует уменьшить негативные внешние эффекты, больше внимания уделять охране окружающей среды. Экологические вопросы непосредственно влияют как на глобальный экономический рост, так и на конкурентоспособность портов. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Thanks to the development of world trade, more than two-thirds of the world's total cargo depends on maritime transport. Maritime transport and ports play an important role in the sustainable development of the global economy. Currently, as international transshipment ports, ports are evolving from conventional retail terminals to containerized distribution logistics centers (hubs). Undoubtedly, the shipping and port industries are directly related to the global economy. The ports are the main carriers and information exchangers with the outer regions. In addition, the port economy has become an important lever for promoting regional economic development. In order to ensure a port's competitive position within a certain range, many port administrations and stakeholders have measured competition performance based on microeconomic concepts such as market shares and annual growth rates among competitors. However, in past years it can be seen that the growing attention to the social responsibility of the port, that is, the impact of port operations and activities on the environment, has often attracted public attention. The port is also facing great pressure on the results of its social responsibility. Such a satisfactory capacity or growth rate is insufficient to measure the competitive position of ports in today's environment. Ports or interested parties may have additional charges for environmental impacts, such as emissions, water pollution, noise, etc. to achieve sustainable port development. Ports with excellent environmental performance and high social reputation are likely to have a competitive advantage. There are various methods for determining their competitiveness, especially for container ports. As a rule, a lot of literature indicates that the key factors affecting the competitiveness of a port, such as port capacity, productivity, quality of service, accessibility of inland areas and reputation. However, there is also evidence that the public is increasingly focusing on environmental issues of the port, which leads to much more negative externalities for society. One of the major environmental impacts is exhaust gas emissions (air pollution), which are mainly caused by vehicles in the port industry. The development trends of the port and shipping industries are associated with the spread of globalization and containerization. Accordingly, the competitive environment is becoming increasingly tough for all participants in the maritime transport market. In such conditions, in order to be competitive, it is necessary to reduce negative externalities and pay more attention to environmental protection. Environmental issues directly affect both global economic growth and the competitiveness of ports. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Економічний вісник Донбасу |
|
dc.subject |
Маркетинг і логістика |
uk_UA |
dc.title |
Конкурентоспроможність та стратегічне позиціонування морських портів |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Конкурентоспособность и стратегическое позиционирование морских портов |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Competitiveness and Strategic Positioning of Seaports |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
338.2:656.615 |
|