Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Взаємодія між читачем та текстом у світлі пост-структуралізму: сучасні підходи до інтерпретації та аналізу художнього твору

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Безбородих, І.
dc.contributor.author Левицька, Н.
dc.date.accessioned 2021-03-09T15:16:44Z
dc.date.available 2021-03-09T15:16:44Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Взаємодія між читачем та текстом у світлі пост-структуралізму: сучасні підходи до інтерпретації та аналізу художнього твору / І. Безбородих, Н. Левицька // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2019. — Вип. 9. — С. 9-15. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2411-4146
dc.identifier.other DOI: 10.31475/fil.dys.2019.09.01
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178731
dc.description.abstract У статті аналізується розвиток літературної теорії у добу пост-структуралізму (починаючи з 60-70-х років ХХ століття до нашого часу). Зосереджено увагу на зміні філософсько- літературознавчої парадигми з авторо-центричного та тексто- центричного на читацько-центричний підхід до рецепції, інтерпретації та аналізу тексту художньої літератури. Проаналізовано особливості читацько-центричного підходу до розуміння суті та мети читання та тлумачення художнього тексту, зокрема, важливість врахування літературного та життєвого досвіду читача у процесі читання та тлумачення твору. Досліджено течії пост-структуралізму що орієнтуються на читача як на центральну фігуру у сприйнятті та тлумаченні твору (теорія рецептивної естетики, психоаналітична, феміністична, культурологічна теорії). Автори доходять висновку, що переосмислення ролі складових у співвідношенні автор-текст-читач у другій половині ХХ століття на користь читача як спів-творця художнього тексту суттєво вплинула не лише на розвиток літературної теорії, а й позначилася на художній естетиці та авторському методі письменників-постмодерністів. Це, на думку авторів, має відобразитися на методиці викладання літератури у школі та закладах вищої освіти, спонукаючи до пошуку таких прийомів роботи, які спонукають до творчого читання, розвивають критичне мислення та сприяють рефлексії. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the development of poststructuralist literary theory since the 60-70th of the 20th century up to our days. The authors concentrate upon the shift of philosophical and literary paradigm from the author-centered and text-centered to the reader-based approach to the reception, interpretation and analysis of the text of fiction. The peculiarities of the reader-centered approach to the understanding of the aim and essence of the act of the text reading and interpretation (in particular, the importance of the reader’s literary and life experience) are analyzed. The readercentered sub-movements of poststructuralist literary theory (reader response theory, psychoanalytic, feministic, cultural theories) are discussed. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Філологічний дискурс
dc.subject Літературознавство uk_UA
dc.title Взаємодія між читачем та текстом у світлі пост-структуралізму: сучасні підходи до інтерпретації та аналізу художнього твору uk_UA
dc.title.alternative Reader-Text Interaction in the Light of Post-Structuralism: Modern Approaches to Text Interpretation and Analysis uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 81’46.811.111


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис