Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Жанр літературного травелогу в структурі мемуарів українських еміграційних письменників

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Джигун, Л.
dc.date.accessioned 2021-02-28T11:35:21Z
dc.date.available 2021-02-28T11:35:21Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Жанр літературного травелогу в структурі мемуарів українських еміграційних письменників / Л. Джигун // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2017. — Вип. 5. — С. 35-48. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2411-4146
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178619
dc.description.abstract Доведено, що і травелог, й автобіографічний роман поєднані авторським Я у пізнанні оточення – Іншого, одначе травелог від роману (поеми) різниться тим, що оповідь розпочинається не від народження, дитячих літ наратора, а від початку подорожі суб’єкта, й виклад матеріалу досить таки довільний, він неодмінно завершується поверненням оповідача додому під враженнями від побаченого в процесі мандрів. З’ясовано, що письменник-мандрівник спирається на свої подорожні нотатки, позаяк центральний принцип травелогу – це збір цікавої інформації під час перебування в чужій країні. Визначено типологію та елементи травелогу, зокрема, свій національний колорит за допомогою чужого наративу у порівняльному полі, а також – чужий національний простір, сприйнятий внутрішнім світом оповідача. У травелозі неодмінно присутнє авторське «Я», через нього постає біографічна панорама. Розкрито, що в складових літературного травелогу присутній квест, який додає інтриги, пригодницьких фрагментів, де автор є головним гравцем передачі читачам особисто спостереженої історії, його взаємодії з ландшафтом, як і те, що складовою травелогу є висока ступінь деталізації та достовірності передачі інформації реципієнтам. uk_UA
dc.description.abstract It is proved that travelogue, and the author’s autobiographical novel are connected by the author’s I in cognition of environment - Other, however travelogue of the novel (poem) differs in the fact that the story begins not with birth, children years of the narrator, but with the beginning of the subject’s trip. The presentation of the material is quite arbitrary, it always ends with the narrator’s return home impressed by what he saw during the travels. It is shown that the writer-traveller uses his travel notes, because the central principle of the travelogue is a collection of interesting іnformation while staying in a foreign country. Typology and elements of the travelogue are determined, including its national character by using someone else’s narrative in comparative field, as well as other’s national space perceived by the inner world of the narrator. In travelogue is always presented the author’s «I» because it presents biographical panorama. It is revealed that in the components of the literary travelogue there is always the quest that adds intrigue, adventure fragments, where the author is a key player in the transfer of personal observations of the story to the readers, interaction with the landscape, and also that the part of the travelogue is the rate of detalais and accuracy of information transfer to the recipients. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Філологічний дискурс
dc.subject Літературознавство uk_UA
dc.title Жанр літературного травелогу в структурі мемуарів українських еміграційних письменників uk_UA
dc.title.alternative Genre of Literary Travelogue in the Structure of Memoirs of Ukrainian Writers-Emigrants uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.161.2-6(081.2)«19»


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис