dc.contributor.author |
Вишневський, О.С. |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-23T13:59:54Z |
|
dc.date.available |
2020-12-23T13:59:54Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Дизайн процесу стратегічного управління в Україні: проблеми та шляхи вирішення / О.С. Вишневський // Економічний вісник Донбасу. — 2020. — № 3 (61). — С. 63-69. — Бібліогр.: 16 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.other |
DOI: 10.12958/1817-3772-2020-3(61)-63-69 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173843 |
|
dc.description.abstract |
Для України залишається актуальною науково-практична проблема, пов’язана з удосконаленням дизайну процесу стратегічного управління. Тому метою роботи є систематизація основних проблем дизайну процесу стратегічного управління та обґрунтування напрямів їх вирішення.
Виходячи з проведеного аналізу мають місце наступні проблеми, пов’язані з дизайном процесу стратегування та його низькою операційною ефективністю: (1) невідповідність змісту різних стратегічних документів один одному; (2) невідповідність стратегічних цілей ресурсам; (3) відсутність відповідальності за виконання стратегічних документів; (4) неузгодженість стратегічних документів із зовнішнім середовищем; (5) низька культура стратегування.
Удосконалення процесу стратегічного управління в Україні можливе за рахунок вирішення перелічених проблем наступним чином: (1) узгодження стратегій на всіх рівнях за рахунок впровадження відповідної ієрархії, в основі якої стоїть загальнонаціональна стратегія на 25-30 років; (2) підпорядкування бюджетної системи України процесу стратегічного управління; (3) включення виконання стратегічних документів відповідного рівня до ключових показників оцінки діяльності державних службовців; (4) періодичний перегляд стратегічний документів, а також термінова адаптація стратегічних планів у випадку виникнення непередбачуваних обставин, що мають значний вплив на реалізацію стратегії; (5) підвищення культури стратегічного управління через інституалізацію стратегічного управління у нормативно-правовій площині (інституційний компонент), розширення рівня обізнаності осіб, що приймають рішення, щодо можливостей та переваг стратегічного управління (освітній компонент).
Для комплексного вирішення розглянутих проблем у межах визначених напрямів першочерговим є розробка (доопрацювання) та прийняття Закону «Про державне стратегічне планування (управління)», та його узгодження з іншими законами (кодексами) та нормативно-правовими актами. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Для Украины остается актуальной научно-практическая проблема, связанная с усовершенствованием дизайна процесса стратегического управления. Поэтому целью работы является систематизация основных проблем дизайна процесса стратегического управления и обоснование направлений их решения.
Исходя из проведенного анализа имеют место следующие проблемы, связанные с дизайном процесса стратегирования и его низкой операционной эффективностью: (1) несоответствие содержания различных стратегических документов друг другу; (2) несоответствие стратегических целей ресурсам (3) отсутствие ответственности за выполнение стратегических документов; (4) несогласованность стратегических документов с внешней средой; (5) низкая культура стратегирования.
Совершенствование процесса стратегического управления в Украине возможно за счет решения перечисленных проблем следующим образом: (1) согласование стратегий на всех уровнях за счет внедрения соответствующей иерархии, в основе которой стоит общенациональная стратегия на 25-30 лет; (2) подчинение бюджетной системы процессу стратегического управления; (3) включение выполнение стратегических документов соответствующего уровня в число ключевых показателей оценки деятельности государственных служащих; (4) периодический просмотр стратегический документов, а также срочная адаптация стратегических планов в случае возникновения непредвиденных обстоятельств, имеющих значительное влияние на реализацию стратегии; (5) повышение культуры стратегического управления через институализацию стратегического управления в нормативно-правовой плоскости (институциональный компонент), расширение уровня осведомленности лиц, принимающих решения, о возможностях и преимуществ стратегического управления (образовательный компонент).
Для комплексного решения рассматриваемых проблем в пределах указанных направлений первоочередным является разработка (доработка) и принятие Закона «О государственном стратегическом планировании (управления)», и его согласование с другими законами (кодексами) и нормативно-правовыми актами. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
For Ukraine, the scientific and practical problem associated with the improvement of the design of the strategic management process remains relevant. Therefore, the aim of the work is to systematize the main design problems of the strategic management process and substantiate the directions for their solution.
Based on the analysis carried out, there are the following problems associated with the design of the strategizing process and its low operational efficiency: (1) inconsistency of the content of various strategic documents with each other; (2) inconsistency of strategic goals with resources; (3) lack of responsibility for the implementation of strategic documents; (4) inconsistency of strategic documents with the external environment; (5) low culture of strategizing.
Improving the process of strategic management in Ukraine is possible by solving the listed problems as follows: (1) coordination of strategies at all levels through the introduction of an appropriate hierarchy, which is based on a national strategy for 25-30 years; (2) subordination of the budgetary system to the strategic management process; (3) inclusion of the implementation of strategic documents of the appropriate level among the key indicators for assessing the performance of civil servants; (4) periodic review of strategic documents, as well as urgent adaptation of strategic plans in the event of unforeseen circumstances that have a significant impact on the implementation of the strategy; (5) increasing the culture of strategic management through the institutionalization of strategic management in the regulatory and legal plane (institutional component), increasing the level of awareness of decision-makers about the opportunities and benefits of strategic management (educational component).
For a comprehensive solution of the problems under consideration within the specified areas, the priority is the development (revision) and adoption of the Law "On State Strategic Planning (Management)", and its coordination with other laws (codes) and regulations. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Економічний вісник Донбасу |
|
dc.subject |
Міжнародна та регіональна економіка |
uk_UA |
dc.title |
Дизайн процесу стратегічного управління в Україні: проблеми та шляхи вирішення |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Дизайн процесса стратегического управления в Украине: проблемы и пути решения |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Design of the Strategic Management Process in Ukraine: Problems and Solutions |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
338.2 (477) |
|