Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Mechanical Properties of Dissimilar A356/SAPH440 Lap Joints by the Friction Stir Spot Welding and Self-Piercing Riveting

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Bang, Han Sur
dc.contributor.author Lee, W.R.
dc.contributor.author Hong, S.M.
dc.contributor.author Lee, S.Y.
dc.contributor.author Song, J.H.
dc.contributor.author Kim, J.M.
dc.contributor.author Bang, Hi Seon
dc.date.accessioned 2020-12-21T18:16:43Z
dc.date.available 2020-12-21T18:16:43Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Mechanical Properties of Dissimilar A356/SAPH440 Lap Joints by the Friction Stir Spot Welding and Self-Piercing Riveting / Han Sur Bang, W.R. Lee, S.M. Hong, S.Y. Lee, J.H. Song, J.M. Kim, Hi Seon Bang // Проблемы прочности. — 2018. — № 1. — С. 74-83. — Бібліогр.: 15 назв. — англ. uk_UA
dc.identifier.issn 0556-171X
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173815
dc.description.abstract Aluminum alloy A356-T6 and automotive steel sheet SAPH440 were joined using friction stir spot welding and self-piercing riveting. The maximum tensile shear strength values in weld joints were approximately 3.5 kN at a rotation speed of 500 rpm and plunge depth of 1.0 mm. It was confirmed that the intermetallic compound layer of weld joints below 9.23 m did not exceed the permissible thickness 10 m of Al–Fe joints. The self-piercing riveting joints exhibited maximum tensile- shear strength of 7.9 kN, which was higher than that of the weld joints. However, during the riveting process, cracking appeared in the joint on the aluminum side, which was caused by lack of ductility of cast aluminum. In addition, it was observed that the cracks on the aluminum side were getting larger, as the radius of the lower mold increased. uk_UA
dc.description.abstract Алюминиевый сплав А356-Т6 и автомобильную листовую сталь SAPH440 соединяли с помощью точечной ротационной сварки трением и самопробивной клепки. Максимальный предел прочности на сдвиг при растяжении для сварных соединений составлял примерно 3,5 кН при скорости вращения 500 об/мин и глубине проникновения 1,0 мм. Доказано, что слой интерметаллидов сварных соединений толщиной менее 9,23 мкм не превышал допустимый уровень в 10 мкм для соединений Al–Fe. Клепаные соединения имели предел прочности 7,9 кН в отличие от сварных соединений. Однако при клепке на алюминии появлялись трещины ввиду низкой пластичности литого материала, при этом трещины подрастали по мере увеличения радиуса нижней формы. uk_UA
dc.description.sponsorship This work was supported by the Korea Science and Engineering Foundation (KOSEF) grant funded by the Korea Government (MOST) (No. 2016R1D1A3B03935978). uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Проблемы прочности
dc.subject Научно-технический раздел uk_UA
dc.title Mechanical Properties of Dissimilar A356/SAPH440 Lap Joints by the Friction Stir Spot Welding and Self-Piercing Riveting uk_UA
dc.title.alternative Механические свойства разнородных соединений внахлестку А356/SAPH440, полученных точечной ротационной сваркой трением и самопробивной клепкой uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 539.4


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис