Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Peng, T.B. |
|
dc.contributor.author |
Ni, Y.H. |
|
dc.contributor.author |
Wu, Y.C. |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-21T17:59:15Z |
|
dc.date.available |
2020-12-21T17:59:15Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Real-Time Substructure Tests and Numerical Simulation of Mechanical Characteristics of Natural Rubber-Laminated Bearings / T.B. Peng, Y.H. Ni, Y.C. Wu // Проблемы прочности. — 2018. — № 1. — С. 27-36. — Бібліогр.: 13 назв. — англ. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
0556-171X |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173810 |
|
dc.description.abstract |
Natural rubber lamination is a kind of seismic isolation of bearings often used in civil engineering. The advantage of laminated bearings is large vertical stiffness and small lateral stiffness. In seismic regions, structural periods would be extended and the effect of seismic forces can be lowered using bearings. In previous tests, the static cyclic loading method was mainly used that failed to take account of the loading rate. The real-time substructure testing is proposed to simulate true seismic loads. This testing and test setup were first introduced, and the effect of the loading rate was studied. Then the effects of vertical pressure and peak acceleration of ground motion were studied. At last the test results were simulated by the finite element method, and an accurate method to calculate seismic responses of bridges with laminated bearings was proposed. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Ламинирование природным каучуком – один из видов сейсмической изоляции опор, часто используемый в гражданском строительстве. Ламинированные опоры характеризуются высокой вертикальной жесткостью и низкой поперечной жесткостью. В сейсмических регионах сроки строительства увеличиваются, а влияние сейсмических сил может быть уменьшено за счет применения подобных опор. До сих пор основой для испытаний служил статический метод циклического нагружения, не позволявший учитывать его скорость. Предложен метод испытания в реальных условиях эксплуатации, моделирующий истинные сейсмические нагрузки. Внедрены метод испытаний и испытательная установка, изучено влияние скорости нагружения, вертикального давления и пикового ускорения движения грунта. Выполнено моделирование результатов испытания с помощью метода конечных элементов. Предложен точный метод расчета сейсмических характеристик мостов с опорами, ламинированными природным каучуком. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
This work was supported in part by the National Natural Science Foundation of China (No. 51278372) and the Ministry of Science and Technology of China, Grant No. SLDRCE 14-B-15. |
uk_UA |
dc.language.iso |
en |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Проблемы прочности |
|
dc.subject |
Научно-технический раздел |
uk_UA |
dc.title |
Real-Time Substructure Tests and Numerical Simulation of Mechanical Characteristics of Natural Rubber-Laminated Bearings |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Испытания нижнего строения мостов в реальных условиях эксплуатации и численное моделирование механических характеристик опор, ламинированных природным каучуком |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
539.4 |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті