Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Прославлення чудотворної ікони Іллінської Богоматері у ХІХ – на початку ХХ ст. (за матеріалами «Черниговских епархиальных известий»)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Воробей, Н.
dc.date.accessioned 2020-11-27T17:00:03Z
dc.date.available 2020-11-27T17:00:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Прославлення чудотворної ікони Іллінської Богоматері у ХІХ – на початку ХХ ст. (за матеріалами «Черниговских епархиальных известий») / Н. Воробей // Сіверянський літопис. — 2020. — № 4. — С. 33-40. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.other DOI: 10.5281/zenodo.4018360
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/173234
dc.description.abstract Розглядаючи поширеність та особливості шанування певних чудотворних ікон, можна не лише вивчити ставлення до них тогочасного суспільства, але й визначити місце оригінальної ікони серед інших церковних пам'яток, популярних у період дослідження. Тому основною метою статті стало дослідження суспільного інтересу у ХІХ – на початку ХХ ст. до відомої Чернігівської святині – чудотворної ікони Божої Матері 1658 р. пензля Григорія Дубенського. Наукова новизна полягає у спробі висвітлити історію копій чудотворної ікони Чернігівської Іллінської Богоматері як окремих значущих соціокультурних феноменів, дотичних до духовної спадщини Чернігівщини. У статті проаналізовано публікації часопису «Черниговские епархиальные известия» про копії чудотворної ікони Іллінської Богоматері, що зберігалися у монастирях і храмах на території Російської імперії у ХІХ – на початку ХХ ст., зокрема про ікони в печерній церкві Гефсиманського скиту при Троїце-Сергієвій лаврі та у Смольному Воскресенському соборі Санкт-Петербурга. З прославленням копії ікони Іллінської Богоматері в Гефсиманському скиту Троїце-Сергієвої лаври поблизу Москви пов'язана історія родини Філіпових, які вбачали чудесну допомогу від образу результатом вирішення своїх життєвих проблем. Олександра Філіпова наприкінці життя передала копію образу Чернігівської Іллінської Богоматері до Гефсиманського скиту й виступила першою донаторкою образу, подарувавши коштовну корону та діамантовий фермуар. Історія віднайдення чудотворної ікони Іллінської Богоматері у Смольному Воскресенському соборі Санкт-Петербурга пов'язана з видіннями у солдата конвойної команди, ім'я якого не зафіксовано. Для забезпечення методологічних основ дослідження за принципами історизму та цілісного підходу до аналізу проблем, було використано логічний, ретроспективний та метод узагальнення. На основі наведених даних зроблено висновки про поширеність культу ікони Чернігівської Іллінської Богороматері, висвітлено історію прославлення цих ікон, описано пов'язані з ними чудеса, оприлюднено інформацію про місцезнаходження інших копій. uk_UA
dc.description.abstract The prevalence and veneration of certain miraculous icons determine the place of the original icon among other church monuments popular during the study period. Therefore, the main purpose of the article was to study the public interest to the famous Chernihiv miraculous icon of the Virgin from the Church of St. Elijahin the 19th – early 20th centuries. It’s icon had painted in 1658 by Hryhoriy Dubensky. The scientific novelty shows the history of copies of the miraculous icon of the Chernihiv Elijah’s Mother of God as separate significant socio-cultural phenomena related to the spiritual heritage of the Chernihiv region. The article analyzes the publications of the journal «Chernihiv Diocesan News» about copies of the miraculous icon of Our Lady of Elijah’s church, kept in monasteries and temples in the Russian Empire in the 19th – early 20th centuries. The histories about lists in the Gethsemane Hermitage of the Trinity-Sergius Lavra of Moscow region and the Smolny Resurrection Cathedral of St. Petersburg are described. The glorification of a copy of the icon of Our Lady of Elijah in the Gethsemane Hermitage of the Trinity-Sergius Lavra near Moscow is associated with the story of the Filippov’s family, they saw miraculous help from the image as a result of solving their life problems. Aleksandra Filippova donated a copy of the image of Our Lady of Chernihiv to the Gethsemane Hermitage at the end of her life. She was the first donor to the image, donating a precious crown and a diamond clasp. The story of the discovery of the miraculous icon of Our Lady of Elijah in the Smolny Resurrection Cathedral in St. Petersburg is connected with the vision of a soldier of the convoy team, whose name is not recorded. A logical, retrospective and generalization method was used for provide the methodological basis of the study on the principles of historicism and a holistic approach to the analysis of problems in article. Conclusions were made about the prevalence of the cult of the icon of the Chernihiv Elijah’s Virgin. The stories of the glorification of these copies of the Elijah Icon are covered. The miracles performed by them are described. The location of other revered lists of this icon has also been released. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський літопис
dc.subject Церковна старовина uk_UA
dc.title Прославлення чудотворної ікони Іллінської Богоматері у ХІХ – на початку ХХ ст. (за матеріалами «Черниговских епархиальных известий») uk_UA
dc.title.alternative Glorification of Elijah’s Virgin Mary Miraculous icon on pages of «Chernihiv Diocesan News» in the 19th and early 20th centuries uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 94 (477)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис