Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

До історії романтичного перевороту в модерному міфознавстві

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Шалагінов, Б.Б.
dc.date.accessioned 2020-08-25T15:14:16Z
dc.date.available 2020-08-25T15:14:16Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation До історії романтичного перевороту в модерному міфознавстві / Б.Б. Шалагінов // Слово і Час. — 2019. — № 5. — С. 28-40. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.other DOI: 10.33608/0236-1477.2019.05.29-40
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/170829
dc.description.abstract У статті прийняті в науці уявлення про грецький міф гіпотетично розглядаються як не автентична картина давнини, а як філософський конструкт, розроблений ранніми німецькими романтиками на основі кантіанського дискурсу. У ньому міфо-нарація розумілася як спосіб ментальної трансформації ворожого оточення (що його втілював обряд принесення людини в жертву) у плані його гуманізації, естетизації, героїзації, інтелектуалізації; цільність індивідуального існування – як сукупність природи, соціуму та індивіда; занурення в “міфо-середовище” – як умова такої єдності. Простежується подальша еволюція міфу, зумовлена цивілізаційними зрушеннями в Європі, які “фрагментизували” людську одиничність і зруйнували первісну єдність міфосвідомості; а це зрештою визначило для міфу вузьку нішу в комерційно-гедоністичному просторі й перетворило його на збаналізовану наративну матрицю. uk_UA
dc.description.abstract The paper deals with a Greek myth adopted by modern scholars, which is hypothetically treated not as an authentic picture of antiquity, but philosophical construct, developed by early German romantics on the basis of Kantian discourse. The myth-narration was understood as a way of mental transformation of the hostile environment (embodied by the rite of human sacrifice) in terms of its humanization, aesthetization, heroization, intellectualization; the purpose of individual existence was interpreted as a unity of nature, society and the person, immersion in the ‘myth-environment’ being a condition for such unity. A further evolution of the myth took place due to civilizational shifts in Europe, which ‘fragmented’ human unity and destroyed the original unity of mythology. The modernist myth (Joyce, Messiaen, Bachelard) gave place to deintellectualization, particularization and desocialization of public life that urged to turn towards the blind nature ‘before civilization’ and stimulated indifference about the last preceding stages of culture. The life force was understood as returning to pure instinct that indicates the presence of nature in man. The distinction between sophisticated connoisseurs of culture and the bourgeois ‘mass’ became especially sharp; the ‘myth’ got really destructed by transferring it from actual life to the setting of everyday comfort, bypassing the spiritual state of the individual. The ‘myth of intertextuality’ (book myth, new-Alexandrian myth) is characteristic of the period of decline, as it is oriented not towards a living person and ‘life force’, but towards narration. This tendency was most vividly reflected in N. Frye’s mythological theory (about literature as myth-making). uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Питання теоретичні uk_UA
dc.title До історії романтичного перевороту в модерному міфознавстві uk_UA
dc.title.alternative On History of Romantic Overturn in Modernist Mythology uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.112.2.09: [2-264+111.852]: 1 “654”


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис