Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Дубініна, К.А.
dc.date.accessioned 2011-02-15T16:41:14Z
dc.date.available 2011-02-15T16:41:14Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького / К.А. Дубініна // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XXI. — С. 66-71. — Бібліогр.: 18 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn XXXX-0041
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/16642
dc.description.abstract У статті на основі порівняльного аналізу “Перестороги” та “Треноса” Мелетія Смотрицького робиться спроба з’ясувати, яке ж місце науки у розвитку сучасного їм суспільства. Окреслюються деякі відмінні риси у поглядах авторів на причини Берестейського конфлікту та на роль у ньому української шляхти й духовенства, проте спостерігається єдність думок щодо освітнього питання. Освіта у цих авторів розуміється не лише як вміння читати і писати, але і як вища мета – духовне виховання, розвиток моральних цінностей. Саме у правильному підході до освітньо-виховного процесу полемісти вбачають вихід із духовного занепаду та усіх його наслідків. uk_UA
dc.description.abstract В статье на основе сравнительного анализа “Предостережения” и “Треноса” Мелетия Смотрицкого делается попытка определить, какое же место науки в развитии современного социума того времени. Делается очертание некоторых отличительных черт во взглядах писателей на причины Брестского конфликта и на роль в нем украинской шляхты и духовенства, при этом наблюдается единство мысли по поводу вопроса образования. Образование этими авторами воспринимается не только как умение читать и писать, но и как высшая цель – духовное воспитание, развитие моральных ценностей. Именно в верном подходе к образовательно-воспитательному процессу полемисты усматривали выход из духовного кризиса и всех его последствий. uk_UA
dc.description.abstract In the article on the basis of comparative analysis of “The Cautions” and “The Trenos” by Meletiy Smotrytskyi it is done an attempt to find out the place of science in the development of that time society. Some distinguishing features are outlined in the authors’ opinions on the reasons of Berest conflict and the gentry and clergy’s role in it, however, there is unity of ideas in relation to the educational matter. Education for these authors is considered not only as the ability to read and write but also as higher purpose that is moral upbringing, development of moral values. It is the right method of approach to the educational process that the polemicists consider the way out of moral lapse and all its consequences. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.subject Виховний та розвивальний потенціал дитячої літератури uk_UA
dc.title Ідея єдності освіти і духовного розвитку в полемічній прозі: львівська “Пересторога”, “Тренос” Мелетія Смотрицького uk_UA
dc.title.alternative Идея единства образования и духовного развития в полемической прозе: львовское «Предостережение», «Тренос» Мелетия Смотрицкого uk_UA
dc.title.alternative The idea of unities of education and moral development in polemical prose: Lviv "The Cautions", "The Trenos" by Meletiy Smotrytskiy uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис