Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Монтажні засоби в малій прозі Євгена Гуцала

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Брайко, О.
dc.date.accessioned 2019-10-09T16:25:30Z
dc.date.available 2019-10-09T16:25:30Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Монтажні засоби в малій прозі Євгена Гуцала / О. Брайко // Слово і Час. — 2017. — № 10. — С. 41-54. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159614
dc.description.abstract Стаття присвячена інтермедіальним аспектам літературної образності. Словесні образи, розраховані на зорову уяву, потрактовані з погляду їх відповідності монтажним побудовам у кіно. Візуальні композиції в реалістичній поетиці постають як аналоги психологічного паралелізму і прозорої кінометафори, увиразнюючи настроєве звучання епізоду. У пізніших творах комбінації зорових образів пов’язані з моделюванням роботи несвідомого, низки словесних малюнків, які формують символічний “код” дії. Візуалізація часової тривалості уподібнює виклад до кінематографічного напливу й науково-популярного фільму. Комбінація повторюваного образу з різними елементами ландшафту акцентує малярські композиційні й колористичні можливості словесного опису. Віддалена асоціативність уподібнень посилює видовищний ефект викладу й функціонально варіює від гумористичних алюзій до романтичних візій, які трансформують історичний зміст дії. Указано на кінематографічні аналогії прозових образів письменника. uk_UA
dc.description.abstract The paper considers intermedial aspects of literary images. Verbal images designed for visual imagination have been analyzed in respect of their correspondence with editing process in filmmaking. Visual compositions in realistic poetics that intensify the mood of an episode appear as analogues of psychological parallelism and clear film metaphor. In the later works by the writer combinations of visual images are related to modeling the work of unconscious. It may be a row of verbal pictures, which form symbolic ‘code’ of action, visualizing temporal duration as it happens in cinematographic dissolve and documentaries. Combining repeated images with different elements of landscape the writer accents possibilities of verbal description which correlate with compositional and chromatic means of painting. Remote associations of likening strengthen spectacular effect of exposition and vary functionally from humorous allusions to romantic visions which transform the historical content of action. Cinematographic analogies of the writer’s prosaic images have been indicated. uk_UA
dc.description.abstract Статья посвящена интермедиальным аспектам литературной образности. Словесные образы, рассчитанные на зрительное воображение, интерпретируются с точки зрения их соответствия монтажным построениям в кино. Визуальные композиции в реалистичной поэтике появляются как аналоги психол огического параллелизма и прозрачной кинометафоры, подчеркивая настроение эпизода. В более поздних произведениях комбинации зрительных образов связаны с моделированием работы бессознательного, ряда словесных рисунков, формирующих символический “код” действия, с визуализацией временнóй длительности, которая уподобляет изложение кинематографическому наплыву и научно-популярному фильму. Комбинация повторяемого образа с разными элементами ландшафта акцентирует живописные композиционные и колористические возможности словесного описания. Отдаленная ассоциативность уподоблений усиливает зрелищный эффект изложения и функционально варьирует от юмористических аллюзий к романтическим видениям, которые трансформируют историческое содержание действия. Указано на кинематографические аналогии прозаических образов писателя. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Монтажні засоби в малій прозі Євгена Гуцала uk_UA
dc.title.alternative Editing Means in Short Stories by Yevhen Hutsalo uk_UA
dc.title.alternative Монтажные приёмы в малой прозе Евгена Гуцало uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 82.0+82-3+ 821.161.2 “196/199” Гуцало


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис