Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

В. Домонтович та В. Набоков крізь призму "окулярів": текст - інтертекст - метатекст

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Городнюк, Н.
dc.date.accessioned 2019-10-05T16:21:29Z
dc.date.available 2019-10-05T16:21:29Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation В. Домонтович та В. Набоков крізь призму "окулярів": текст - інтертекст - метатекст / Н. В. Городнюк // Слово і час. — 2017. — № 8. — С. 48-56. — Бібліогр.: 9 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/159507
dc.description.abstract У статті досліджено семіотику окулярів у модерністському романі В. Домонтовича й В. Набокова. З’ясовано, що окуляри у творчості митців-модерністів демонструють високий семіотичний статус, особливу естетичну напругу смислового поля та вагомий асоціативний потенціал, постаючи знаком самоусвідомлення культури, символом “спеціального” бачення. Окреслено шлях від окулярів як характерологічної чи психологічної деталі та маркера світогляду до знака метатекстуальності, вказівки, що реалізує авторську оцінку текстотворення і творчих принципів у цілому. uk_UA
dc.description.abstract The paper considers semiotics of glasses in modernistic novels by V. Domontovych and V. Nabokov. It was found that in modernists’ works glasses gain high semiotics status, as they show special intensity of the semantic field and have significant associative potential. Glasses become a sign of self-actualization in culture, a symbol of ‘special’ vision. There was also defined the shift of meanings: from glasses as detail of temperamental or psychological kind or indicator of the character’s worldview to the sign of metatextuality, the means which implements the author’s evaluation of text formation and general principles of the creative work. uk_UA
dc.description.abstract В статье исследована семиотика очков в модернистском романе В. Домонтовича и В. Набокова. Выяснено, что очки в творчестве художников-модернистов демонстрируют высокий семиотический статус, особую эстетическую напряженность смыслового поля и весомый ассоциативный потенциал, являясь знаком самосознания культуры, символом “специального” видения. Обозначен путь от очков как характерологической или психологической детали и маркера мировоззрения до знака метатекстуальности, указания, реализующего авторскую оценку текстопорождения и творческих принципов в целом. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Порівняльне літературознавство uk_UA
dc.title В. Домонтович та В. Набоков крізь призму "окулярів": текст - інтертекст - метатекст uk_UA
dc.title.alternative V. Domontovych and V. Nabokov through “Glasses”: Text – Intertext – Metatext uk_UA
dc.title.alternative В. Домонтович и В. Набоков сквозь призму “очков”: текст – интертекст – метатекст uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.161.2 + 821.161.1


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис