Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Малютіна, Н.
dc.date.accessioned 2019-06-02T17:47:44Z
dc.date.available 2019-06-02T17:47:44Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми / Н. Малютіна // Слово і час. — 2015. — № 11. — С. 49-57. — Бібліогр.: 15 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/151969
dc.description.abstract У статті розглянуто тип театрально го бачення в українській і польській драмі доби модерну на осно ві компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка ви ходила з того, що вагомий для польських модерних п’єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах неоромантично го бачення (у доробку С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тетмаєра та ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давалася взнаки в підтексті таких різних за жанром і стилем українських п’єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського “Сон україн ської ночі”, соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського та Олександра Олеся. uk_UA
dc.description.abstract The paper deals with the type of theatrical vision in modernistic Ukrainian and Polish drama. The comparative analysis has been applied to the ways of reactualization of the canon. The romantic drama canon being important for modernistic Polish drama was implemented in different variants of the neoromantic vision (in plays by S. Wyspiański, K. Rostworowski, K. Tetmajer and others). While the half-forgotten tradition of the school drama can be discerned in the subtext of modernistic Ukrainian plays being diverse in their genres and styles. Those are V. Pachovskyi’s tragedy “The dream of the Ukrainian night”, social dramas by S. Cherkasenko and Y. Karpenko, one-act plays by L.Pakharevskyi and Oleksandr Oles. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассмотрен тип театрального видения в украинской и польской драме эпохи модерна на основе компаративного анализа способов реактуализации канона. Автор исходил из того, что актуальный для польских модернистских пьес канон романтической драмы вопл ощался в различных вариантах неоромантического видения (у Ст. Выспянского, К. Ростворовского, К. Тетмайера и др.). В то же время призабытая традиция школьной драмы проявлялась в подтексте таких разных с точки зрения жанра и стиля украинских пьес модернизма, как трагедия В. Пачовского “Сон украинской ночи”, социально-бытовые драмы С. Черкасенко и Е. Карпенко, одноактные пьесы Л. Пахаревского и Александра Олеся. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Порівняльне літературознавство uk_UA
dc.title Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми uk_UA
dc.title.alternative The type of theatrical vision: approaching and distancing of Polish and Ukrainian modern drama uk_UA
dc.title.alternative Тип театрального видения: сближение и расхождение украинской и польской театральной драмы uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc [821.161.2:821.162.1]-2.091


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис