Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Креативність полеміки Ґреґора фон Реццорі з антропологічною доктриною Зиґмунда Фройда

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Басняк, Т.
dc.date.accessioned 2018-10-06T18:25:43Z
dc.date.available 2018-10-06T18:25:43Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Креативність полеміки Ґреґора фон Реццорі з антропологічною доктриною Зиґмунда Фройда / Т. Басняк // Слово і Час. — 2010. — № 7. — С. 91-98. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/142396
dc.description.abstract Аналізується одна з провідних антропологічних доктрин ХХ ст. З. Фройда (теорія підсвідомого, мотив сновидіння, едіпів комплекс) в інтерпретації його молодшого сучасника Ґ. фон Реццорі. Ідеться про досить провокаційний за своєю назвою повоєнний роман “Едіп перемагає під Сталінградом” (1954). Концептуальні принципи, тлумачення та основні філософські ідеї твору ілюструють сутність постмодерністського світогляду, що заперечував попереднє модерністське захоплення фройдизмом. Іронія Реццорі спростовує авторитет фройдистської доктрини. uk_UA
dc.description.abstract In this paper, we analyse the reception of one of the leading anthropological doctrines of the 20th century developed by S. Freud (the theory of subconscious, the motif of dreaming, Oedipus complex) on the part of Freud’s younger contemporary G. von Rezzori. Thereby, we concentrate on Rezzori’s provocative re-reading of Freud’s psychoanalysis in the novel “Oedipus Wins near Stalingrad” (1954). The conceptual principles, interpretations and basic philosophical ideas of this work reveal the essence of postmodernist worldview which casts doubt on the modernist ardour for Freud’s theory. Rezzori’s irony, we argue, seeks to counterpoise the views upheld by the Austrian psychoanalyst. uk_UA
dc.description.abstract Анализируется одна из ведущих антропологических доктрин ХХ в. З.Фрейда (теория подсознательного, мотив сновидения, эдипов комплекс) в интерпретации его младшего современника Г. фон Реццори. Речь идёт о весьма провокационном по своему названию романе “Эдип побеждает под Сталинградом” (1954). Концептуальные принципы, трактовки и основные философские идеи текста иллюстрируют сущность постмодернистского мировоззрения, противопоставлявшегося предшествующему модернистскому восхищению фрейдизмом. Ирония Реццори опровергает авторитет фрейдистской доктрины. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Зарубіжна література uk_UA
dc.title Креативність полеміки Ґреґора фон Реццорі з антропологічною доктриною Зиґмунда Фройда uk_UA
dc.title.alternative The creativity of Gregor von Rezzori’s polemics with the anthropological doctrine of Sigmund Freud uk_UA
dc.title.alternative Креативность полемики Грегора фон Реццори с антропологической доктриной Зигмунда Фройда uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.112.2(436)Рец.09:159.9


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис