Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Від “Лаври на фоні світанку” до “світанкової дівчини у вечірньому трамваї”: поетика пуанта Г.Чубая

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Левицький, В.
dc.date.accessioned 2018-05-14T08:27:43Z
dc.date.available 2018-05-14T08:27:43Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Від “Лаври на фоні світанку” до “світанкової дівчини у вечірньому трамваї”: поетика пуанта Г.Чубая / В. Левицький // Слово і Час. — 2009. — № 3. — С. 64-69. — Бібліогр.: 22 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132876
dc.description.abstract У статті проаналізовано основні механізми пуанта як визначального структурного чинника в доробку безпідставно призабутого українського поета межі 1960-х – 1970-х рр. Григорія Чубая. Уособлюючи новий виток поглиблення модерністичної стилістики, літературне покоління цього автора виразно окреслюється в масштабах “автентичного” (визначення І.Дзюби) шістдесятництва саме через підкреслено образне, а не дидактико-афористичне вивершення версифікаційної градації. Важливими ланками в умовному ланцюжку формування пуантних структур Г.Чубая вбачаються традиції Федеріко Гарсії Лорки та деяких ранніх українських “шістдесятників”, зосібна Леоніда Кисельова. При формуванні термінологічної парадигми поняття “пуант”, окрім сучасних літературознавчих позицій, ураховуються також мистецтвознавчі. uk_UA
dc.description.abstract This article explores the basic mechanisms of the point as a key structural device in the works of an unjustly forgotten Ukrainian poet of the 1960s-1970s Hryhory Chubay. Keeping on with the modernist stylistic tradition, the generation of writers to which this author also belongs, however, can be located within the cultural coordinates of the “authentic 60s”, as I.Dziuba once put it, through their emphasis on the literary devices and not on didactic exhortations or aphorisms fulfi lling the principles of versifi ed gradation. In the point structures developed H.Chubay, one may fi nd certain traces of the poetic languages developed by Federico Garcia Lorca as well as by some representatives of the early “60s generation” (the so-called “shistdesiatnyky”), by Leonid Kyseliov in particular. In our treatment of the point (pointe) concept, we tried to collate the literary meaning of this notion with its usage in art history and art criticism. uk_UA
dc.description.abstract В статье проанализировано основные механизмы пуанта как определяющего структурного фактора в произведениях украинского поэта рубежа 1960-х – 1970-х гг. Григория Чубая. Олицетворяя новый виток в углублении модерной стилистики, литературное поколение этого автора отчётливо проступает в масштабах “аутентичного” (определение И.Дзюбы) шестидесятничества именно благодаря подчёркнуто образному, а не дидактико-афористичному вывершению версификационной градации. Важными звеньями в условной цепочке формирования пуантных структур Г.Чубая усматриваются традиции Федерико Гарсиа Лорки и отдельных ранних украинских “шестидесятников”, в частности Леонида Киселёва. При формировании терминологической парадигмы понятия “пуант”, кроме современных литературоведческих позиций, во внимание берутся также искусствоведческие. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Час теперішній uk_UA
dc.title Від “Лаври на фоні світанку” до “світанкової дівчини у вечірньому трамваї”: поетика пуанта Г.Чубая uk_UA
dc.title.alternative From “Lavra Against the Background of Dawn” to “The Daybreak Maid in the Sunset Tram”: H.Chubay’s poetics of the point uk_UA
dc.title.alternative От “Лавры на фоне рассвета” до “рассветной девочки в вечернем трамвае”: поэтика пуанта Г.Чубая uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис