Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Історична ретроспектива в багатовимірності барокового полемічного дискурсу (зі спостережень над діалогом о. Лева Кревзи, ЧСВВ та о. Захарії Копистенського)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Ісіченко, І.
dc.date.accessioned 2018-04-26T18:38:52Z
dc.date.available 2018-04-26T18:38:52Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Історична ретроспектива в багатовимірності барокового полемічного дискурсу (зі спостережень над діалогом о. Лева Кревзи, ЧСВВ та о. Захарії Копистенського) / І. Ісіченко // Слово і Час. — 2009. — № 1. — С. 61-67. — Бібліогр.: 17 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/132783
dc.description.abstract У статті аналізуються полемічні трактати о. Лева Кревзи “Obrona jednosci cerkiewnej” (1617) і Захарії Копистенського “Палінодія” (1620-1622) як феномен діалогу західної та східної християнських культур, мотивованого пошуком історичних засад власної релігійної ідентичності. Виявляються риси “сарматської” релігійності. Хронологічна лінія надає об’ємності літературному просторові тексту. Місце церкви визначається в перспективі плекання досвіду святості, утіленої в конкретних персонажах. Дискурс відображає пошук гармонії між непроминущим та історично перехідним у помісній традиції як конкретному втіленні благодатної дії Святого Духа в етнічно й культурно визначеній людській спільноті. uk_UA
dc.description.abstract Polemic treatises “Obrona jednosc cerkiewnej” (1617) by Fr. Leon Kreuza and “Palinodia” (1620-1622) by Fr. Zacharias Kopystenski are treated in this article as a kind of dialogue between western and eastern Christian cultures, provoked by their authors’ search for historical foundations of their religious identity. The author of the essay singles out the main features of “Sarmatian” piety, arguing that this chronological line adds extensionality to literary texts. The place of church is defined in accordance with its concern for holiness experienced by real persons. The author states that the polemic discourse reflects the search for harmony alternating between everlasting and historically transitive elements of the local church tradition as an incarnation of the grace-giving action of the Holy Spirit in the human community which has its own ethnical and cultural specifics. uk_UA
dc.description.abstract В статье анализируются полемические трактаты о. Льва Кревзы “Палинодия” (1620-1622) как феномен диалога западной и восточной христианских культур, мотивированного поиском исторических основ собственной религиозной идентичности. Выявляются черты “сарматской” религиозности. Хронологическая линия придаёт объёмность литературному пространству текста. Место церкви определяется в перспективе развития искусства святости, воплощённого в конкретных персонажей. Дискурс отражает поиск гармонии между непреходящим и исторически преходящим в поместной традиции как конкретном воплощении благодатного действия Святого Духа в этнически и культурно определённой человеческой общности. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Ad fontes! uk_UA
dc.title Історична ретроспектива в багатовимірності барокового полемічного дискурсу (зі спостережень над діалогом о. Лева Кревзи, ЧСВВ та о. Захарії Копистенського) uk_UA
dc.title.alternative A historical retrospective in the multidimensional polemicdiscourse of baroque (notes on the dialogue between Fr. Leon Kreuza, OSBM and Fr. Zacharias opystenski) uk_UA
dc.title.alternative Историческая ретроспектива в многомерности барочного полемического дискурса (из наблюдений над диалогом о. Льва Кревзы, ОСВВ и о. Захарии Копыстенского). uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис