Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Не бивши кума, не пити пива: «кумівство», стратегії і практики вибору хрещених батьків у суспільстві Гетьманщини

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Сердюк, І.
dc.date.accessioned 2018-01-29T11:27:57Z
dc.date.available 2018-01-29T11:27:57Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Не бивши кума, не пити пива: «кумівство», стратегії і практики вибору хрещених батьків у суспільстві Гетьманщини / І. Сердюк // Сiверянський лiтопис. — 2017. — № 6. — С. 28-33. — Бібліогр.: 36 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/129775
dc.description.abstract У статті досліджуються стратегії і практики вибору хрещених батьків у суспільстві Гетьманщини. Розглядається два основних аспекти проблеми. Першим із них є канонічна модель хрещення та її дотримання чи порушення. У ХVІІІ ст. церква намагалася дисциплінувати священиків і паству та офіційно забороняла мати більше одного хрещеного батька чи матері. Однак ці заборони послідовно ігнорувалися. Причини цього пов’язані із другим аспектом – ставленням населення до ролі хрещеного батька (матері) та відповідних зв’язків, котрі встановлювалися цим актом. uk_UA
dc.description.abstract В статье исследуются стратегии и практики выбора крестных родителей в обществе Гетманщины. Рассматривается два основных аспекта проблемы. Первым из них является каноническая модель крещения и ее соблюдения или нарушения. В XVIII в. церковь пыталась дисциплинировать священников и паству и официально запрещала иметь более одного крестного отца или матери. Однако эти запреты последовательно игнорировались. Причины этого связаны со вторым аспектом – отношением населения к роли крестного отца (матери) и соответствующих связей, которые устанавливались этим актом. uk_UA
dc.description.abstract The article examines the strategies and practices of choosing baptized parents in society of Hetmanschyna. Two main aspects of the problem are considered. The first of these is the canonical model of baptism and its observance or violation. In the XVIII century. the church tried to discipline the priests and the flock and officially forbade having more than one godfather or mother. However, these prohibitions were consistently ignored. The reasons for this are related to the second aspect – the attitude of the population towards the role of the godfather (mother) and the relevant ties that were established by this act. The contemporary society considered participating in the baptism of the child as an opportunity to establish new connections that could not be made through marriage. Given that coercion was seen as a blood affinity, it gave reason to hope for protection, help. These expectations regarding the child served as a kind of fuse in the case of orphans. Parents could also take advantage of new ties to implement their own life strategies. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський лiтопис
dc.subject У глиб віків uk_UA
dc.title Не бивши кума, не пити пива: «кумівство», стратегії і практики вибору хрещених батьків у суспільстві Гетьманщини uk_UA
dc.title.alternative «Кумовство», стратегии и практики выбора крестных родителей в обществе Гетманщины uk_UA
dc.title.alternative Strategies and practices the choice of baptized parents in the society of Hetmanschyna uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 2-558.3:94(477)«1648/179»


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис