Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Маслійчук, В.
dc.date.accessioned 2017-10-16T16:38:42Z
dc.date.available 2017-10-16T16:38:42Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта) / В. Маслійчук // Сiверянський лiтопис. — 2017. — № 4. — С. 175-188. — Бібліогр.: 90 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/125132
dc.description.abstract Відкриття та початки функціонування світських навчальних закладів мають вагоме соціальне наповнення та регіональні особливості. Велика заслуга на цьому полі діяльності належить директору училищ Чернігівської губернії Михайлу Маркову. На рівні повітів вдалося зберегти, перетворити і відкрити 10 повітових навчальних закладів (Погар, Ніжин, Стародуб, Глухів, Конотоп, Кролевець, Городня, Остер, Сосниця, Козелець). Загалом певний успіх з відкриттям повітових училищ з 1811 р. відбувся завдяки діяльності «почесних смотрителів» (представників місцевого дворянства) у повітах. Визначальними для заснування і відкриття нових навчальних закладів були не освітні комунікації, а персональні взаємини. uk_UA
dc.description.abstract Открытие и начало функционирования светских учебных заведений включают в себя существенный социальный контекст и имеют региональные особенности. Огромная заслуга на этом поле деятельности принадлежит директору училищ Черниговской губернии Михаилу Маркову. На уровне уездов удалось сохранить, трансформировать и открыть 10 уездных учебных заведений (Погар, Нежин, Стародуб, Глухов, Конотоп, Кролевец, Городня, Остер, Сосница, Козелец). Определенный успех с открытием уездных училищ с 1811 г. был связан с деятельностью почетных смотрителей (представителей местного дворянства) в уездах. Определяющими для основания и открытия новых учебных заведений были не образовательные коммуникации, а персональные отношения. uk_UA
dc.description.abstract The opening and the beginnings of a functioning secular educational institutions have a strong social content and regional features. Establishment, conservation, transformation of schools in Chernihiv province were related to the opening of the Kharkov University 1805 . Great merit in this field of activity belongs to the Director of the schools of the Chernihiv province Mikhaylo Markov. Despite the opening of the Chernihiv gymnasium with a district school of 1805, the first attempts of opening elementary schools were not always successful. At the level of counties cannot save, convert and open 10 discrict schools (Pohar, Nizhyn, Starodub, Glukhiv, Konotop, Krolevets, Horodnia, Oster, Sosnytsia, Kozelets). Separately, outside of these initiatives worth Novgorod-Siversk` Gymnasium of 1808, a district school, and Nizhyn`s Greek Oleksander`s school. Elementary schools functioned only 2-3. In General, some success with the opening of County schools was due to the activity of the «pochesny smotritelì» (representatives of local nobility) in the counties. Crucial to the establishment and opening of new schools were not educational communication but personal relationships. Low status of the teachers ‘ work, sort of a noblemen’s support for corporations, focused not on personnel or high quality problems but on the material, limited access to education have played a major role in the further development of educational structures. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський лiтопис
dc.subject Розвідки uk_UA
dc.title Освітня реформа в Чернігівській губернії: виникнення та функціонування нових навчальних закладів 1804–1819 рр. (держава – спільнота – освіта) uk_UA
dc.title.alternative Образовательная реформа в Черниговской губернии: возникновение и функ- цио-нирование новых учебных заведений 1804 – 1819 гг. (государство–общество–образование) uk_UA
dc.title.alternative Educational reform in Chernihiv province: the emergence and functioning of the new institutions 1804-1819. (the State – the Community – the Education) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 94 (477.51) «1804 – 1819»:]73.5.018.5:929


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис