Розглядається п’ять ікон, намальованих на полотні, що походять з церкви Преображення Господнього у с. Вороблячин Яворівського р-ну на Львівщині і зберігаються у Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького та
Музеї народної архітектури та побуту у Львові. На підставі
стилістики виконання твори віднесені до спадщини автора
намісних ікон з Лопушанки Лехнової, час праці якого за
датованими пам’ятками припадає на 1680—1690-ті рр.
Розглянуто іконографію творів з церкви у Вороблячині та
на її підставі уточнено датування пам’яток на кінець 1680—
1690-ті рр. З’ясовано особливі риси іконографії, техніки
виконання та композиції ікон на полотні, що мають зв’язок
із тогочасними розписами дерев’яних храмів. Досліджено
рукописні матеріали візитацій XVIII ст. церкви у Вороблячині, що подають короткі відомості про її облаштування.
In the article have been presented five painted on canvas icons
from the Church of Christ’s Transfiguration in the village of
Voroblachyn (Yavoriv district, Lviv region) now in custody of
National Metr.A. Sheptytskyi Museum, Lviv and Museum of
Traditional Folk Architecture, Lviv. Due to artistic values and
manner of painting these icons have been attributed to creative
works by the author of icons from Lopushanka Lechnova
Church. Time of this painter’s professional activities according
to another survived icons with his marks lasted between 1680
and 1690. Features of iconography have substantiated a conclusion
that mentioned canvases might be painted not earlier
than the late 1680 and during 1690s. Peculiarities of iconography,
techniques of painting and compositional schemes of icons
have been studied and treated in comparison with then-a-day
paintings of wooden temples. Manuscript inventories with short
notes as for Voroblachyn Church interiors of XVIII c. have
been put under analytic research-work.
В статье рассмотрены пять написанных на полотне икон происходящих из Церкви Преображения Господнего в с. Вороблячин Яворовського района на Львовщине и хранящихся во
Львове, в Национальном музее им. Митр. А. Шептицкого и
Музее народной архитектуры и быта. На основании стилистики исполнения эти произведения относятся к наследию
автора наместных икон церкви с. Лопушанки Лехновой, время деятельности которого по датированным памятникам приходится на 1680—1690-е гг. Исследована иконография икон
в храме с. Вороблячин и на её основании указаны более точные даты создания упомянутых живописных работ — конец
1680-х и 1690-е гг. Определены особенности иконографии,
техник исполнения и композиций икон на полотне, их взаимосвязи с тогдашними росписями деревянных храмов. При-
ведены результаты изучения рукописных материалов инспекционных посещений. церкви у Вороблячине с краткими
упоминаниями её обустройства в XVIII ст.