В статье рассматриваются особенности осмысления смерти представителями таких
направлений европейской философии ХХ века, как фрейдизм, неофрейдизм и экзистенциализм. На
основании сравнительного анализа танатологических идей, высказанных основными представителями
этих направлений, изучается их осмысление значимости смерти, в качестве онтологически
структурирующего начала, а так же места и роли смерти в становлении особенностей имманентного
бытия человека.
Ключевые слова: смерть, бессознательное, архетип, биофилия, некрофилия, свобода.
У статті розглядаються особливості осмислення смерті представниками таких напрямів
європейській філософії ХХ століття, як фрейдизм, неофрейдізм і екзистенціалізм. На підставі
порівняльного аналізу танатологичеських ідей, висловлених основними представниками цих напрямів,
вивчається їх осмислення значущості смерті, як початка, що онтологічно структурує, а так само місця
і ролі смерті в становленні особливостей іманентного буття людини.
Ключові слова: смерть, несвідоме, архетіп, біофілія, некрофілія, свобода.
The features of death's comprehension by the representatives of such directions of modern European
philosophy, as freydizm, neofreydizm and existentialism are explored in the article. On the grounds of a
comparative analysis of thanatological ideas expressed by the main representatives of this schools, their
understanding of the death's role and its place in the social life and the natural reality, in the formation of
features of immanent human existence as well, is studied.
Keywords: death, unconscious, arkhetip, biophilia, necrophilia, freedom.