Представлено обоснование использования магнетронной технологии с ионным и плазменным ассистированием с целью разработки новой технологии нанесения наноструктурированного хромового покрытия на рабочие поверхности титановых гидроцилиндров взамен гальванической технологии нанесения покрытия типа «твердый хром». Отработана опытная технология нанесения хромового покрытия на натурные образцы деталей. Исследованы механические характеристики полученных покрытий. Показано, что механические характеристики покрытий, полученных по магнетронной технологии с энергетическим ассистированием, существенно превосходят соответствующие характеристики гальванического покрытия «твердый хром». Полученные результаты актуальны для совершенствования технологической базы авиационного машиностроения и способствуют повышению технического уровня шасси самолетов семейства «Ан».
Представлено обгрунтування використання магнетронної технології з іонним і плазмовим асистуванням з метою розробки нової технології нанесення наноструктурованого хромового покриття на робочі поверхні титанових гідроциліндрів замість гальванічної технології нанесення покриття типу «твердий хром». Відпрацьована дослідна технологія нанесення хромового покриття на натурні зразки деталей. Досліджено механічні характеристики покриття. Показано, що механічні характеристики покриття, що отримане по магнетронній технології з енергетичним асистуванням, суттєво перевершують відповідні характеристики гальванічного покриття «твердий хром». Результати, що отримані, актуальні для вдосконалення технологічної бази авіаційного машинобудування і сприяють підвищенню технічного рівня шасі літаків «Ан».
The application of a magnetron technology with ion-plasma assisting is validated for developing a new technology for nanostructurizated chrome coating on the working surfaces of titanium hydraulic cylinders instead of a galvanic technology for solid chrome coating. An experimental practice for chrome coating on prototypes of parts is developed. Mechanical characteristics of the coating obtained are studied. It is shown that mechanical characteristics of coating, based on the magnetron technology with energetic assisting, are significantly surpassed the corresponding characteristics of galvanic solid chrome coating. The results obtained are useful in improving a technological base of aircraft machine-building and an engineering level of landing gears for the An family of aircrafts.