Запропоновано рекомендації щодо урегулювання обсягів дебіторської заборгованості на підприємствах водопостачання та водовідведення на основі реалізації маркетингового підходу та сучасних методів аналізу. Проблема управління дебіторською заборгованістю на підприємствах житлово-комунального господарства постає дуже гостро. В сучасних умовах господарювання діяльність підприємств житлово-комунального господарства України характеризується високими обсягами дебіторської заборгованості, урегулювання яких є актуальним й потребує застосування сучасних підходів аналізу обсягів дебіторської заборгованості одночасно із оцінкою обсягів наданих послуг всім категоріям споживачів, показників стабільності користування послугами. Запропоновано використання АВС та XYZ-аналізу для групування категорій споживачів послуг в залежності від обсягів та стабільності споживання послуг. Для формування загальних висновків щодо урегулювання обсягів дебіторської заборгованості на обраному підприємстві обумовлено поєднання результатів АВС та XYZ-аналізу діяльності підприємства водопостачання та водовідведення. Запропонований маркетинговий підхід дозволив проаналізувати кожну категорію споживачів підприємства водопостачання та водовідведення з точки зору обсягів та стабільності споживання послуг, обсягів дебіторської заборгованості. На основі отриманих характеристик кожної категорії споживачів послуг ЖКГ розроблено рекомендації щодо управління дебіторською заборгованістю в залежності від особливостей кожної категорії споживачів в розрізі мінімізації обсягів заборгованості та строків її повернення.
Предложены рекомендации по урегулированию объемов дебиторской задолженности на предприятиях водоснабжения и водоотведения на основе реализации маркетингового подхода и современных методов анализа. Проблема управления дебиторской задолженностью на предприятиях жилищно-коммунального хозяйства стоит очень остро. В современных условиях хозяйствования деятельность предприятий жилищно-коммунального хозяйства Украины характеризуется высокими объемами дебиторской задолженности, урегулирование которых является актуальным и требует применения современных подходов анализа объемов дебиторской задолженности одновременно с оценкой объемов предоставленных услуг всем категориям потребителей, показателей стабильности пользования услугами. Предложено использование АВС и XYZ-анализа для группировки категорий потребителей услуг в зависимости от объемов и стабильности потребления услуг. Для формирования общих выводов по урегулированию объемовдебиторской задолженности на выбранном предприятии обусловлено сочетание результатов АВС и XYZ-анализа деятельности предприятия водоснабжения и водоотведения. Предложенный маркетинговый подход позволил проанализировать каждую категорию потребителей предприятия водоснабжения и водоотведения с точки зрения объемов и стабильности потребления услуг, объемов дебиторской задолженности. На основе полученных характеристик каждой категории потребителей услуг ЖКХ разработаны рекомендации по управлению дебиторской задолженностью в зависимости от особенностей каждой категории потребителей в разрезе минимизации объемов задолженности и сроков ее возврата.
The article offers recommendations for the settlement of amounts of accounts receivable on water supply and sanitation facilities through the implementation of the marketing approach and modern methods of analysis. Problem receivables management in enterprises of housing and communal services is very serious. In today's economic conditions, activities of enterprises of housing and communal services of Ukraine is characterized by high volumes of accounts receivable, the settlement of which is relevant and requires advanced analysis approaches volumes receivables together with the evaluation of volumes of services provided to all categories of consumers, stability indices using the services. Proposed use of ABC and XYZ-analysis, grouping categories of consumers depending on the size and stability of service consumption. To form general conclusions on the settlement of receivables volumes on the selected enterprise results due to a combination of ABC and XYZ-analysis of water supply and sanitation. Proposed marketing approach has allowed analyzing each category of consumers WSS enterprises in terms of volume and stability of service consumption, the volume of receivables. Based on the characteristics of each category of consumers of housing services developed recommendations for the management of accounts receivable, depending on the characteristics of each category of consumers in the context of minimizing the volume of debt and the timing of its return.