Питання стратегічного планування діяльностіпромислового підприємства розглянуто з позицій змін зовнішнього середовища, де активний вплив на формування зовнішніх умов має забезпечити ефективне функціонування і розвиток промислових підприємств, та з позицій головних завдань стратегічного планування, до яких відноситься: вибір основних напрямів розвитку виробництва; розробка стратегії поведінки на ринку; розробка товарної стратегії підприємств; орієнтація на інновації. Стратегічне управління, як важливу складову управління промисловими підприємствами, розглянуто з позицій пристосування до умов мінливого оточення, оптимального використання наявного потенціалу, швидшого досягнення поставлених цілей. Найважливішим завданням стратегічного планування відзначено забезпечення підприємству можливостей досягнення необхідної переваги перед іншими конкурентами шляхом використання найефективніших засобів, щоб підприємство могло встановити власний довгостроковий цикл розвитку - рости швидше, ніж підвищується потенціал його основних конкурентів. Тому стратегічне планування на промислових підприємствах спрямовано на їх довгостроковий розвиток, досягнення більш високих темпів економічного зростання на основі поетапного вдосконалення різних виробничо-технічних факторів та організаційно-управлінських структур з метою забезпечення високої якості роботи персоналу і рівня життя своїх працівників. Процес стратегічного планування досліджено на прикладі ТОВ «Карат», одного з найбільш успішних і надійних підприємств, що займаються продажем килимів та килимових покриттів на території України, яке приділяє значну увагу впровадженню інноваційних технологій у виробництво килимових виробів з метою підвищення рівня конкурентоспроможності на ринку збуту. В управлінні діяльністю промислового підприємства важливу роль відіграє стратегія, яка дає змогу зосередитись на головних проблемах і відкинути другорядні; визначити й скоординувати дії з реалізації місії й основних цілей підприємства, шляхи його перетворення в новий стан, способи використання необхідних для цього ресурсів; забезпечити підприємству конкурентні переваги у сферах, де є найбільші шанси на успіх; допомогти визначити види продукції, за допомогою яких цього можна досягти; відшукати шляхи нейтралізації суперників. Стратегія планування, як важливий документ процесу формування соціально-економічного розвитку підприємства, базується на використанні наявних ресурсів, внутрішнього та зовнішнього потенціалів і скерована на відповідні пріоритети, напрями розвитку та цілі.
Вопросы стратегического планирования деятельности промышленного предприятия рассмотрено с позиций изменений внешней среды, где активное воздействие на формирование внешних условий должно обеспечить эффективное функционирование и развитие промышленных предприятий, и с позиций главных задач стратегического планирования, к которым относится: выбор основных направлений развития производства; разработка стратегии поведения нарынке; разработка товарной стратегии предприятий; ориентация на инновации. Стратегическое управление, как важную составляющую управления промышленными предприятиями, рассмотрено с позиций приспособления к условиям меняющегося окружения, оптимального использования имеющегося потенциала, быстрого достижения поставленных целей. Важнейшей задачей стратегического планирования отмечено обеспечение предприятию возможности достижения необходимых преимуществ перед другими конкурентами путем использования эффективных средств, чтобы предприятие могло установить собственный долгосрочный цикл развития - расти быстрее, чем повышается потенциал его основных конкурентов. Поэтому стратегическое планирование на промышленных предприятиях направлено на их долгосрочное развитие, достижение более высоких темпов экономического роста на основе поэтапного совершенствования различных производственно-технических факторов и организационно-управленческих структур с целью обеспечения высокого качества работы персонала и уровня жизни своих работников. Процесс стратегического планирования исследовано на примере ООО «Карат», одного из самых успешных и надежных предприятий, занимающихся продажей ковров и ковровых покрытий на территории Украины, уделяющим значительное внимание внедрению инновационных технологий в производство ковровых изделий с целью повышения уровня конкурентоспособности на рынке сбыта. В управлении деятельностью промышленного предприятия важную роль играет стратегия, которая позволяет сосредоточиться на главных проблемах и отбросить второстепенные; определить и скоординировать действия по реализации миссии и основных целей предприятия, пути его превращения в новое состояние, способы использования необходимых для этого ресурсов; обеспечить предприятию конкурентные преимущества в сферах, где есть наибольшие шансы на успех; помочь определить виды продукции, с помощью которых этого можно достичь; найти пути нейтрализации соперников. Стратегия планирования, как важный документ процесса формирования социально-экономического развития предприятия, базируется на использовании имеющихся ресурсов, внутреннего и внешнего потенциалов и направлена на соответствующие приоритеты, направления развития и цели.
Strategic planning activities of the industrial enterprise is considered from the standpoint of changes in the environment where an active influence on the formation of the external conditions should ensure the effective operation and development of the industry, and from the stand-point of the main objectives of the strategic plan, which includes: selection of the main directions of development of production; development of the market strategy; development of commodity strategy of enterprises; focus on innovation. Strategic management is an important component of management of industrial enterprises, considered from the perspective of adaptation to a changing environment, optimal use of existing capacity, the rapid achievement of the goals. The most important task of strategic planning software company noted the possibility of achieving the necessary advantages over other competitors through the use of effective tools that enterprises can set your own long-term development cycle - to grow faster than the increased potential of its main competitors. Therefore, strategic planning at industrial enterprises aimed at their long-term development, to achieve higher rates of economic growth in a phased improvement of various production and technical factors, organizational and management structures in order to ensure the high quality of the staff and the standard of living of its employees. The strategic planning process is studied as an example of "Carat", one of the most successful and reliable companies that sell rugs and carpets in Ukraine pays considerable attention to the introduction of innovative technologies in the production of carpets in order to increase the level of competitiveness on the market. In the management of an industrial enterprise strategy plays an important role, which allows you to focus on the main issues and discard minor; identify and coordinate actions to implement the mission and core objectives of the enterprise, the path of its transformation into a new state, how to use the necessary resources; provide the company a competitive advantage in the areas where there is the greatest chance of success; help identify types of products with which this can be achieved; find ways to neutralize opponents. Planning strategy, as an important instrument of the formation of social and economic development of the enterprise, based on the use of available resources, internal and external potentials and directed to the appropriate priorities and directions of development goals.