В работе рассматриваются когнитивные модели слабоструктурированных ситуаций, представимые в виде нагруженных ориентированных графов. Приводится демонстрационный пример описания ситуации на рынке высокотехнологичной продукции. Предлагаются методики на основе качественных, нечетких и структурных методов для получения обобщенных оценок факторов ситуации, состоящих из различных показателей.
У роботі розглянуто когнітивні моделі слабо структурованих ситуацій, які можуть бути представлені у вигляді напружених орієнтованих графів. Наводиться демонстраційний приклад формалізації ситуації на ринку високотехнологічної продукції. Запропоновані методики на базі якісних, нечітких та структурних методів для одержання узагальнених оцінок факторів ситуації, які складаються з різноманітних показників.
Cognitive models as weighted oriented graphs for weak-structured situations are considered in the paper. The example of cognitive model for market situation is described. Methodics for generalized evaluation of factors consisting of various parameters based on qualitative, fuzzy and structured methods are suggested.