У статті розглянуто питання використання генератора випадкових чисел (ГВЧ) у системах дистанційного навчання та контролю знань. Проаналізовано недоліки застосування для даного типу задач існуючих ГВЧ та запропоновано принципово новий тип генератора на основі описаної у статті -операції. Проведені дослідження показали, що запропонований нами ГВЧ може досить ефективно застосовуватись не тільки в системах дистанційного навчання і контролю знань, де і було проведено його апробацію, але й в інших областях застосування, які потребують ГВЧ з якомога більш рівномірним розподілом частот попадання виборки по всій заданій множині.
В статье рассматриваются вопросы использования генератора случайных чисел (ГСЧ) в системе дистанционного образования и контроля знаний. Проанализирован недостатки применения для подобного типа задач существующих ГСЧ и предложен принципиально новый тип генератора на базе описанной в статье -операции. Проведенные исследования показывают, что предложенный ГСЧ может достаточно эффективно использоваться не только в системах дистанционного образования и контроля знаний, где и была осуществлена его апробация, но и в других областях применения, которые нуждаются в ГСЧ с наиболее равномерным распределением частот попадания выборки по всему заданному множеству.
Article is dedicated to the problem of random numbers generator (RNG) that may be used in systems of distance education and knowledge control. Weak points of existing RNG applied for typical tasks in this area have been analyzed and a new type of generators based on described -function has been offered. Conducted researches convincingly show that offered RNG can be effectively used not only in systems of distance education and knowledge control where its approbation has been carried out but also in other calculating and mathematical systems requiring RNG with the most uniform frequency distribution on given set.