У статті, на основі польового матеріалу, досліджується традиційна культура гуцулів Верховини та її зміни на прикладі комплексу родильної обрядовості та першого року життя дитини. Розглядаються допологові магічні дії забезпечення щасливого народження та подальшого
життя дитини. Висвітлено післяпологовий період родильного обряду: родини, ім’я наречення,
хрестини, пострижини тощо. Чільну увагу також приділено аналізу міфологічних вірувань і
уявлень, пов’язаних із долею дитини та померлими нехрещеними дітьми.
В статье, на основе полевого материала, исследуется традиционная культура гуцулов
Верховины и ее изменения на примере комплекса родильной обрядности и первого года жизни ребенка. Рассматриваются дородовые магические действия обеспечения счастливого рождения и дальнейшей жизни ребенка. Освещено послеродовой период родильного обряда: родины, имя наречение, крестины, «пострижины» и т.д. Должное внимание также уделяется анализу
мифологических верований и представлений, связанных с судьбой ребенка и умершими некрещеными детьми.
The article is based on the large amount of empiric data, recorded in Verkhovyna region
among the Hutculs subethnic group. It investigates the traditional culture of Hutculs and its
transformations basing at the example of childbirth complex of rites and customs which includes
also the fi rst year of child’s life. Pre-delivery magic acts are researched as well. After delivery
period of childbirth rites is enlighten. A relevant attention is also paid for the analyses of mythological
beliefs and notions connected with the destiny of a child and dead non-baptized children.