Представлені дві числові моделі для обрахунку впливу пропливаючих суден на пришвартовані кораблі та на берегову зону,основані на нелінійних рівняннях мілкої води й на рівняннях типу Бусінеска. Дано порівняння результатів моделі злабораторними і натурними вимірюваннями, а також представлені результати застосування моделі в деяких інженернихпроектах. Представлена методика використання двовимірними моделями розповсюдження хвиль результатів розрахунківтривимірної комерційної CFD моделі SHIPFLOW для зони навколо корабля. Іл.: 15. Бібліогр.: 19 назв.
Представлены две численные модели для расчета воздействия проходящих судов на пришвартованные корабли ибереговую зону, основанные на нелинейных уравнениях мелкой воды и уравнениях типа Бусинеска. Дано сравнениерезультатов модели с лабораторными и натурными измерениями, а также представлены результаты использованиямодели в некоторых инженерных проектах. Представлена методика использования двумерными моделямираспространения волн результатов расчетов коммерческой трехмерной CFD модели SHIPFLOW для зоны вокруг корабля.Ил.: 15. Библиогр.: 19 назв.
Two numerical models for calculating impacts of passing vessels on berthed vessels and shoreline based on the nonlinear shallowwater equations and non-linear dispersive Boussinesq equation are presented. Comparisons with laboratory and field data, as wellas some results of model applications on engineering projects are considered. The method is described how two-dimensional wavepropagation codes are coupled with the results of the commercial three-dimensional CFD model SHIPFLOW that is used in thevicinity of a vessel. Figs.: 15. Refs.: 19 titles.