Співочі традиції провідного локусу в східнослов’янському православному ареалі − Києво-Печерської лаври − викликали раніше і до сьогодні викликають значне зацікавлення. Проте, на відміну від вивчення особливостей монодійних розспівів, особливості утримання цієї традиції в ХІХ − перших десятиліттях ХХ ст. ще не отримали належного наукового висвітлення. Та саме в цей час києво-лаврська монастирська співоча традиція досить активно модифікувалася під впливом різноманітних чинників. Свідчення про ці процеси містять матеріали періодики того часу. Їх систематизація дозволила відтворити характер і сутність змін у корінній традиції богослужбового співу Києво-Печерської лаври, а також торкнутися питання її розробки в композиторській творчості з урахуванням загального контексту її впливу на монастирський спів інших локусів східнослов’янського православ’я.
Певческие традиции ведущего локуса в восточнославянском православном ареале − Киево-Печерской лавры − вызвали ранее и сегодня вызывают большой интерес. Тем не менее, в отличие от изучения особенностей монодических распевов, особенности этой традиции в ХIХ − первых десятилетиях ХХ в. еще не получили должного научного освещения. Но именно в это время киево-лаврская монастырская певческая традиция достаточно активно модифицировалась под влиянием различных факторов. Свидетельство об этих процессах содержат материалы периодики того времени. Их систематизация позволила воссоздать характер и сущность изменений в коренной традиции богослужебного пения Киево-Печерской лавры, а также затронуть вопрос ее разработки в композиторском творчестве с учетом общего контекста ее влияния на монастырское пение других локусов восточнославянского православия.
Singing tradition leading locus in the East Slavic Orthodox areal − Kiev-Pechersk Lavra − called earlier and today are of great interest. However, in contrast to the study of features monadic chants, the features of this tradition in the nineteenth century − the first decades of the twentieth century has not received adequate scientific lighting. But at this time of the Kiev Lavra monastery singing tradition quite actively been modified under the influence of various factors. Evidence of these processes contain materials periodicals of the time. Their systematization possible to reconstruct the character and nature of the changes in the fundamental tradition of liturgical singing of Kiev-Pechersk Lavra. And also − address the question of its development in the composer’s works in the general context of its influence on the monastic singing other loci East Slavic Orthodoxy.