У статті розглянуто проблеми тестового контролю знань у сучасних навчальних системах. Методики
та інструментарій класичної теорії тестів попри великі можливості даної технології не вирішують
багатьох задач, які ставить сучасний рівень розвитку освіти. Адаптивні тести у даному випадку
дозволяють вирішувати ці питання і можуть бути ефективно використані для вирішення будь-яких
задач оптимізації навчального процесу – оцінки ефективності педагогічних інновацій і технологій,
моніторингу і т.д. Розглянуто підхід до конструювання тестів, представлений в сучасній теорії
тестування, на основі математичної теорії параметричної оцінки тестових завдань на базі основних
сучасних математичних моделей: однопараметричної моделі Раша, двопараметричної та трипараметричної
моделі Бірнбаума.
В статье рассмотрено проблемы тестового контроля знаний в современных учебных системах.
Методики и инструментарий классической теории тестов, несмотря на большие возможности данной
технологии, не решают многих задач, которые ставит современный уровень развития образования.
Адаптивные тесты в данном случае позволяют решать эти вопросы и могут быть эффективно
использованы для решения любых задач оптимизации учебного процесса – оценки эффективности
педагогических инноваций и технологий, мониторинга и т.д. Рассмотрено поход к конструированию
тестов, который представлен в современной теории тестов на основе математической теории
параметрической оценки тестових заданий на базе основных современных моделей: однопараметрической
модели Раша, двупараметрической и трехпараметрической модели Бирнбаума.
The article reveals the problems of test knowledge control in modern educational establishments. Methods
and instruments of classic theory apart big possibilities do not solve many tasks, that gives modern level of
education development. Adaptive tests in the given case let us to solve the given questions and may be used
effectively for solving any tasks of learning process optimization- evaluation of effectiveness of pedagogical
innovations and technologies, monitoring etc. The article describes the approach to test construction which is
described in the modern test theory on the basis of mathematical theory of parametric evaluation of test tasks
on the basis of modern mathematical models: oneparametric model of Rush, twoparametric and
threeparametric model of Birnbaum.