Здійснено аналіз розвитку внутрішнього ринку продукції лісової промисловості (ЛП) України як в цілому, так і за регіонами, щодо його відповідності тенденціям розвитку економіки. Розроблено методичний підхід до аналізу внутрішнього ринку продукції ЛП, що передбачає авторське застосування методики розрахунку внутрішнього ринку продукції ЛП та складається з чотирьох етапів дослідження: визначення та обґрунтування мети та завдань проведення оцінки та аналізу; визначення обсягів внутрішнього ринку та внутрішнього ринку продукції ЛП; оцінка розвитку внутрішнього ринку продукції ЛП; співставлення й узагальнення отриманих результатів та виявлення основних проблем розвитку внутрішнього ринку продукції ЛП. Запропоновано напрями підвищення конкурентоспроможності продукції ЛП на внутрішньому ринку на основі розвитку кластерної стратегії. Розглянуто можливість створення кластера ЛП в межах Житомирської, Рівненської, Чернігівської, Львівської, Івано-Франківської та Волинської областей України.
Осуществлен анализ развития внутреннего рынка продукции лесной промышленности (ЛП) Украины как в целом, так и по регионам, по его соответствию тенденциям развития экономики. Разработан методический подход к анализу внутреннего рынка продукции ЛП, предусматривающий авторские применения методики расчета внутреннего рынка продукции ЛП и состоящий из четырех этапов исследования: определение и обоснование целей и задач проведения оценки и анализа, определение объемов внутреннего рынка и внутреннего рынка продукции ЛП, оценка развития внутреннего рынка продукции ЛП; сопоставление и обобщение полученных результатов и выявление основных проблем развития внутреннего рынка продукции ЛП. Предложены направления повышения конкурентоспособности продукции ЛП на внутреннем рынке на основе развития кластерной стратегии. Рассмотрена возможность создания кластера ЛП в пределах Житомирской, Ровенской, Черниговской, Львовской, Ивано-Франковской и Волынской областей Украины.
The analysis of development of the domestic market of the forestry complex production of Ukraine is conducted both in the country and by its regions over the correspondence of domestic market to the economy development tendencies. Methodical approach to analysis of the domestic market of the forestry complex production is developed encompassing the author’s use of the methodics of calculation of the domestic market of production of the forestry complex and consisting of four research stages: determination and substantiation of the objective and goals of evaluation and analysis; calculation of the volume of domestic market and domestic market of forestry complex production; evaluation of development of domestic market of forestry complex production; comparison and generalization of obtained results and detection of basic problems of development of domestic market of forestry complex production. Directions of strengthening of forestry complex production competitiveness at domestic market on the basis of cluster strategy development are proposed. The possibility of forestry complex cluster creation in Zhytomyr, Rivne, Chernihiv, Lviv, Ivano-Frankivsk and Volyn regions of Ukraine is considered.