Обґрунтовано основні освітні детермінанти (фактори), які відображають якісні зміни в системі освіти України на рубежі XX-XXI ст.; наголошено на особливості впливу на розвиток соціально-демографічного потенціалу Карпатського регіону реалізації традиційних завдань освіти, Болонського процесу та пов’язаної з ним академічної мобільності викладачів та студентів, транснаціоналізації навчання та інтелектуальної міграції; зростання ролі університетів у формуванні нової економіки в Європі, реалізації ідеї «трикутника знань».
Обоснованы основные образовательные детерминанты (факторы), которые отображают качественные изменения в системе образования Украины на рубеже ХХ-ХХІ ст.; акцент сделан на особенностях влияния на развитие социально-демографического потенциала Карпатского региона реализации традиционных задач образования; Болонского процесса и связанной с ним академической мобильности преподавателей и студентов; транснационализации обучения и интеллектуальной миграции; возрастании роли университетов у формировании новой экономики в Европе; реализации идеи «треугольника знаний».
The basic educational determinants (factors) that reflect the qualitative changes in the education system of Ukraine at the turn of the XX-XXI century are defined. Special attention is paid to the features of the traditional tasks of education that influence the development of socio-demographic potential of the Carpathian region. Bologna process and the related academic mobility of teachers and students are examined. Transnationalization of education and intellectual migration, the growing role of universities in shaping the new economy in Europe and the idea of «knowledge triangle» are outlined.