У статті розглянуто особливості жіночої освіти польського населення Південно-західних губерній Російської імперії. Аналіз рівня освіченості жінок, характеристика середніх навчальних закладів, визначення
ролі освіти в житті жінки здійснювалися на підставі архівних, статис-
тичних та наративних джерел. Визначено, що в жіночому середовищі
зберігалася польська мова завдяки домашньому вихованню та функ-
ціонуванню приватних навчальних закладів. Така освіта готувала жінку
для салонного та родинного життя, але не давала можливості отримати
конкурентноздатну професію. Потреба в підвищенні інтелектуального
рівня приводила до появи жіночих просвітницьких організацій на початку
ХХ ст.
В статье рассмотрены особенности женского образования польского
населения Юго-западных губерний Российской империи. Анализ уровня
образованности женщин, характеристика средних учебных заведений,
определение роли образования в жизни женщины совершались на основании архивных, статистических и нарративных источников. Установлено, что в женской среде сохранялся польский язык благодаря домашнему воспитанию и функционированию приватных учебных заведений.
Такое образование готовило женщину для салонной и семейной жизни, но
не давало возможности получить конкурентоспособную профессию. Необходимость повышения интеллектуального уровня приводила к появлению женских просветительских организаций в начале ХХ в.
The article touches upon peculiarities of female education of Polish
population at South-Western provinces of Russian Empire. Analysis of female
education level, characteristics of secondary educational establishments,
definition of the education role in a woman life were based on the application of
archival, statistic and narrative sources. It was stated that Polish language was
preserved in the female surrounding due to home education and the functioning
of private educational establishments. Such education prepared women to family
and high life, but did not give them an opportunity to acquire a competitive
profession. The need to increase an intellectual level brought to the formation in
the beginning of the XX century of female educational organisations.