Установлено, что использование прецедентов для решения не формализованных задач диагностики кранов мостового типа позволяет упростить получение знаний от экспертов, сократить время поиска решения и реализовать самообучение. Предложена модель прецедента и базы прецедентов, которая позволяет охарактеризовать текущее состояние крана мостового типа во время диагностики. Показано, что применение онтологии прецедентов позволяет повысить качество принимаемых решений благодаря использованию знаний, накопленных многими специалистами в области технической диагностики. Предложена структурная схема системы поддержки принятия решений диагностики кранов мостового типа. Основными компонентами, которые отражают ее функциональные возможности, являются база прецедентов, блок ее настройки и поиска прецедентов. Разработана система поддержки принятия решений диагностики металлоконструкции кранов мостового типа. Применение системы поддержки принятия решений позволило уменьшить информационную нагрузку на лицо, принимающее решения, снизить влияние факторов субъективности при анализе текущего состояния крана, сократить время, необходимое для принятия решения.
Встановлено, що використання прецедентів для вирішення неформалізованих завдань діагностики кранів мостового типу дозволяє спростити отримання знань від експертів, скоротити час пошуку рішення і реалізувати самонавчання. Запропоновано модель прецеденту і бази прецедентів, яка дозволяє охарактеризувати поточний стан крана мостового типу під час діагностики. Показано, що застосування онтології прецедентів дозволяє підвищити якість прийнятих рішень завдяки використанню знань, накопичених багатьма фахівцями в галузі технічної діагностики. Запропоновано структурну схему системи підтримки прийняття рішень діагностики кранів мостового типу. Основними компонентами, які відображають її функціональні можливості, є база прецедентів, блок її налаштування та пошуку прецедентів. Розроблено систему підтримки прийняття рішень діагностики металоконструкції кранів мостового типу. Застосування системи підтримки прийняття рішень дозволило зменшити інформаційне навантаження на особу, що приймає рішення, знизити вплив факторів суб’єктивності під час аналізу поточного стану крана та скоротити час, необхідний для прийняття рішення.
It has been found that using precedents for the solution of not formalized tasks for overhead cranes diagnostics allows to simplify the acquisition of knowledge from experts, reducing the time to find a solution and implement a self-learning. The model of the precedent and the cprecedent database, which allows to describe the current condition of the overhead crane during diagnostics, are proposed. It is shown that the use of ontologies of the precedents improves the quality of decision-making through the use of knowledge from many experts in the field of technical diagnostics. A structural diagram of a decision support system for overhead cranes diagnostics has been proposed. The main components that reflect it functionality, are: the precedent database, the block of its settings and precedents search. The decision support system for diagnostics of overhead crane metalware has been developed. Using of the decision support system allowed reduce the information load on the decision-making person, reduce the impact of personal factors in the analysis of the current crane state, reduce the time required for the decision.