Аналізуються зміни сутності науки як системи та наукового пізнання, викликані сучасними реаліями, їх (науки та пізнання) взаємодія з іншими формами суспільної свідомості та суспільного буття (три логічні ситуації суперечності науки та історії, взаємообумовленість та взаємотрансформація останніх, особиста феноменологія науковця як форма індивідуалізації сенсу історії тощо).
Анализируются изменения сущности науки как системы и научного познания, вызванные современными реалиями, их (науки и познания) взаимодействие с другими формами общественного сознания и общественного бытия (три логические ситуации противоречивости науки и истории, взаимообусловленность и взаимотрансформация последних, личная феноменология ученого как форма индивидуализации смысла истории и др.).
The analysis concerns changes in the essence of science as a system for scientific cognition, evolved by realities of today, their (science and cognition) interaction with other forms of the social consciousness and social existence (three logical situations of a contradiction between science and history, their mutual causality and mutual transformation, personal phenomenology of a scientist and a form of individualization of history’s essence etc.).