Представлен анализ особенностей формирования функциональной системы приема и первичной переработки визуальной информации детей и подростков под влиянием зрительной нагрузки. С использованием нечеткой логики и факторных моделей проведен анализ динамики структуры связей в аккомодационно-конвергентной системе подростков в процессе зрительного труда. Установлен механизм формирования рефракционных нарушений в зрительной системе при восприятии информации с бумажных и электронных носителей.
Представлено аналіз особливостей формування функціональної системи прийому та первинної переробки візуальної інформації дітей та підлітків під впливом зорового навантаження. З використанням нечіткої логіки та факторних моделей проведено аналіз динаміки структури зв'язків в акомодаційно-конвергентній системі підлітків у процесі зорової праці. Встановлено механізм формування рефракційних порушень у зоровій системі при сприйнятті інформації з паперових та електронних носіїв.
The functional indexes of visual information receipt and primary utilization system of the test persons before and after the visual load were clustered using fuzzy c-means algorithm. The factor structures were built for each cluster. In each age group the test persons with higher initial indexes were referred to the first cluster. The test persons with lower initial indexes were referred to the second cluster. The following observations were made on the basis of analysis of structure of functional indexes connections. It is shown that in test persons with high functional reserves the functional system of myopic type is forming.